Popis:
V rámci obmedzených možností pomerne malého mestečka Stará Ľubovňa som bola viac menej nútená vybrať si tento podnik, ktorého analýzy som uskutočnila v tejto prípadovej štúdii.
Aj napriek tomu, že v meste, či okrese sa nachádza mnoho firiem pôsobiacich aj na zahraničných trhoch, nie sú ochotné poskytovať potrebné informácie k vypracovaniu takejto semestrálnej práce, už len kvôli bezpečnosti informácií o podnikoch, ktorých nevhodné šírenie by mohlo uškodiť.
Táto práca môže byť prínosom pre podnik, pedagógov, študentov ako aj pre širokú verejnosť. Verím, že sa nielen tento veľmi dôležitý cieľ práce naplní v čo najväčšom rozsahu.
Tento podnik (ozn. podnik A) so sídlom v Starej Ľubovni vznikol v roku 1999 a má 20 zamestnancov, preto sa považuje za malý. Jeho predmetom činnosti je výroba kovových komponentov, a to predovšetkým oplotení, zábradlí, schodíšť, nosných konštrukcií, prístreškov a brán.
V týchto prípadových štúdiách podniku A sa budeme prevažne zaoberať výrobkom nosné konštrukcie. Podnik A pôsobí na tuzemskom a zahraničnom trhu, konkrétne v Nemecku a Rakúsku. V budúcnosti však plánuje rozšíriť toto pôsobenie o ďalší trh, konkrétne o Českú republiku, kam by exportovala vyžadované výrobky.
Úlohou prípadovej štúdie podniku A je v tomto prípade predovšetkým analýza zákazníka, v neposlednom rade komplexná analýza konkurencie a taktiež obsah, rozsah a intenzita jednotlivých komponentov ponuky a síce 4P a 5P.
Jeho strategickým cieľom bude preraziť na český trh, pričom spočiatku sa bude snažiť dostať sa do zákazníkovho povedomia, získať si ho a stabilne udržať, ako aj budovať imidž spoľahlivej firmy na zahraničnom trhu. Bude sa snažiť prispôsobovať marketingový mix a určí vhodné stratégie na dosiahnutie cieľov.
Kľúčové slová:
zákazník
analýza
metóda
diferenciál
benchmarking
produkt
cena
miesto
komunikácia
zamestnanci
Obsah:
- ÚVOD 4
1 Identifikácia zákazníka 5
1.1 Hodnotová analýza hodnoty vnímanej zákazníkom 5
1.2 Analýza kľúčových zákazníkov 7
2 Identifikácia konkurencie 7
2.1 PORTEROV MODEL 5 KONKUR. SÍL - PORTEROV DIAMANT 8
2.3 Bodová metóda 9
2.4 METÓDA BENCHMARKING 10
2.5 SÉMANTICKÝ DIFERENCIÁL 12
3 Obsah, rozsah a intenzita komponentov 4P, 5P 12
3.1 Produkt (product) 14
3.2 Cena (price) 15
3.3 Miesto - Distribúcia (place) 15
3.4 Marketingová komunikácia (promotion) 15
3.5 Zamestnanci (People) 16
ZÁVER 17
Zdroje:
- KITA, J. a kol.: Marketing. 3 prepracované a doplnené vydanie, Bratislava: Edícia Ekonómia, 2005. 414s. ISBN 80-8078-049-8.
- KOTLER P., ARMSTRONG G.: Marketing. 3. vydanie, Praha: Grada Publishing, 2004. 856s. ISBN 80-247-0513-3.
- KRETTER, A. a kol.: Marketing. 1. vydanie, Nitra: Vydavateľské a edičné stredisko SPU, 1997. 113s.
- DUDINSKÁ, E.: Globálny marketing. Bratislava: Ekonóm, 2001. ISBN 80-225-1337-7.
- DUDINSKÁ, E. a kol.: Analýzy v marketingovom plánovaní. Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška, 2006. ISBN 80-7165-584-8.