Prípadová štúdia z marketingu - cena
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
38 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
7175 |
Posledná úprava
10.01.2018 |
Zobrazené
3 485 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Cenová politika je druhým najsilnejším nástrojom marketingového mixu. V poradí dôležitosti je však tretia. Cena výrobku je protihodnota, ktorú musí zákazník zaplatiť za získanie výrobku. Je odmenou podniku za výrobu produktu alebo poskytnutie služby. Jedine cena je nástroj, ktorý je schopný tvoriť príjmy podniku a vytvárať pre podnik zdroje jeho ďalšieho rastu. Cena je často hlavným nástrojom konkurenčného boja.
Cenu ako marketingový nástroj zaraďujem ako druhý najsilnejší nástroj marketingového mixu a v poradí dôležitosti ako tretí.
Za druhý najsilnejší nástroj marketingového mixu ju považujem preto, lebo cena priamo vyjadruje protihodnotu, ktorú musí zákazník zaplatiť za získanie produktu. nákladom zákazníka vynaloženým na uspokojenie svojej potreby obsiahnutej v produkte.
Vytvára tu akúsi protiváhu oproti jednotlivým funkciám, ktoré produkt do života zákazníka prináša. Ak sú misky týchto váh z pohľadu zákazníka naklonené na jeho stranu, zákazník je spokojný s produktom a cenou, ktorú zaň zaplatil. Podľa vnímania zákazníka vlastne zaplatil menej, než by bol ochotný zaplatiť za uspokojenie danej potreby (získanie produktu).
Kľúčové slová:
cena
prípadová štúdia
firma
mikroprostredie
marketing
Obsah:
- Analýza dopytu
Analýza nákladov
Analýza konkurencie
Vybraté moderné metódy marketingovej tvorby ceny
prípadová štúdia z marketingu
Predmet činnosti:
ANALÝZA MIKROPROSTREDIA
ANALÝZA MAKROPROSTREDIA
Segmentácia trhu
Predlžovanie životného cyklu
Zdroje:
- R.Štefko, I.Šindleryová, Prípadové štúdie z marketingu. (1.vyd. Prešov:Prešovská univerzita v Prešove, 2005. ISBN 80-8068-431-6)
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.