Popis:
Príprava obchodného rokovania - konkrétny spôsob, ako vopred dosiahnuť dohodu so zákazníkom a prispôsobiť sa jeho eventuálnym predstavám
1. výber potencionálneho zákazníka
- z dostupných databáz (interné - vlastné databázy, externé - napr. Zlaté stránky, www.datamax.sk, www.kompass.com) podľa plánov a cieľov spoločnosti a orientácie na cieľovú skupinu
2. príprava informácií
a. vypracovanie zoznamu potrebných informácií o zákazníkovi (podľa toho, či sa jedná o fyzickú alebo právnickú osobu - odbor činnosti, finančná situácia, obrat firmy, profil firmy, životný štýl, aký má cieľ, perspektíva rozvoja, súčasné projekty, zákazníci firmy, hlavní dodávatelia, či nemá právny spor
b. zber informácií o zákazníkovi (internet, médiá, iní obchodní partneri, kolegovia, špecializované firmy)
c. vyhodnotenie informácií
Kľúčové slová:
potencionálny zákazník
priprava informácií
príprava stretnutia
stanovenie cieľov
stratégie
obchodné rokovanie
Obsah:
- 1. výber potencionálneho zákazníka
2. príprava informácií
3. dohodnutie stretnutia s potencionálnym zákazníkom
4. systematická príprava stretnutia, stanovenie cieľov a stratégie
Príklad - formulár prípravy na obchodné rokovanie
Zhrnutie
Zdroje:
- Tajomstvo obchodného úspechu /Edgar K. Geffroy/
- Zlatá kniha komunikace /David Gruber/
- Materiály z obchodných školení