Popis:
Napĺňanie voľného času detí a mládeže sa uskutočňuje prostredníctvom škôl, školských a mimoškolských zariadení, v centrách voľného času, školských kluboch detí, v strediskách záujmovej činnosti a iných inštitúciách. Štát v tomto procese napomáha organizačne i materiálne, avšak výchovno-vzdelávací proces je v týchto zariadeniach stále málo efektívny. Svedčí o tom aj neustály rast priestupkovosti, či dokonca kriminality detí a mládeže.
V mojej seminárnej práci sa budem snažiť priblížiť ako naše malé mestečko pristupuje k deťom, mládeži a hlavne, ako využívajú svoj voľný čas. Prečo je dôležité sa zaoberať touto témou? Myslím, že deti a mládež sú našou budúcnosťou, preto je dôležité usmerňovať ich v týchto hodnotách ako majú plnohodnotne využívať svoj voľný čas. Samozrejme, že sa do popredia dostávajú aj negatívne hodnoty, ktoré naša mládež uprednostňuje aj v našom meste, ale o tých sa vôbec nebudem zmieňovať. Mojou praktickou časťou chcem ukázať a potvrdiť, že nie je pravdou, ak naši obyvatelia neustále vyhlasujú „ tu sa nič pre deti a mládež nerobí.“
Kľúčové slová:
voľný čas
dieťa
mládež
škola
Zdroje:
- Kratochvílová, E.: Pedagogika voľného času: Výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickej teórii a praxi. Bratislava: Univerzita Komenského, 2004. 231 s. ISBN- 80- 223- 1930- 9
- 2. Pávková, J.- a kolektív: Pedagogika voľného času: 3. aktualizované vydanie: teória, prax a perspektíva a výchovy mimo vyučovania a zariadenia voľného času. Praha: Portál, 2002. 231 s. ISBN- 80- 7178- 711- 6
- 3. Hlas Vrbového č. 6 – 25, január- december 2007