Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Problém prirodzenosti vo výchove - komparácia J. Locka a J. J. Rouuseaua

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
36597
Posledná úprava
03.02.2011
Zobrazené
1 360 x
Autor:
evelien
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Práca je komparáciou a zhodnotením dvoch výchovných prístupov - konkrétne Johna Locka - dielo O výchove a J.J. Rousseaua - Emil alebo o výchove.
V závere - zhodnotenie a prínos pre súčasnosť.

John Locke: O výchove Cieľom výchovy podľa J. Locka je vychovať všestranne vzdelaného úspešného a zdatného gentlemana – stelesnenie požiadaviek vtedajšej mladej buržoázie, ktorý by rozumne riadil svoje záležitosti v živote a stal sa osožným sebe aj spoločnosti. Proti dovtedy zaužívanému scholastickému systému vzdelávania však postavil požiadavku reálneho vzdelávania, založeného na priateľskom vzťahu k dieťaťu a prirodzenej autorite vychovávateľa.

J. J. Rousseau: Emil alebo O výchove Vo svojej teórii vychádzal z Lockeho vzoru a rozhodol sa výchovou detí bohatých rodičov zmeniť vládnucu triedu tak, aby bola schopná napraviť celú spoločnosť. Jeho pedagogický odkaz pre všetkých by sme v krátkosti mohli zhrnúť ako: dôraz na súlad výchovy s prírodou, kritizujúci výchovný formalizmus, zároveň požadujúci humanizáciu školstva a ideál ľudskosti ako hlavnej úlohy pri výchove.

Kľúčové slová:

prirodzenosť

výchova

pôsobenie

Rousseau

Locke



Zdroje:
  • LOCKE, J.: O výchově. Praha : Státní pedagogický nakladatelství, 1984.
  • ROUSSEAU, J. J.: Emil alebo O výchove. Bratislava : Slovenský spisovateľ, 2002.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko