Problém výchovy na prahu 21. storočia - Výchova v centre teoretického záujmu a skúmania
«»
Popis:
Výchova ja v centre pozornosti vedy, ktorú poznáme pod názvom pedagogika alebo pedagogická veda. Člení sa do viacerých disciplín. Z hľadiska predmetu ju môžeme definovať napríklad ako teóriu edukačnej reality. Ako taká má svoju históriu, prešla peripetiami vlastného vývoja, ktorý môžeme sledovať aj na názorových rozdieloch o tom, čím sa vlastnemá zaoberať, na metódach skúmania, premenách terminológie... Nemožno v tomto kontexte nepripomenúť, že sa vyvýjala podľa sebaporozumenia vedy ako takej.
Nemôžeme a ani nechceme sa tu viac venovať teoretickým základom pedagogickej vedy a problémom sebaporozumenia filozofie dnes.
Kľúčové slová:
výchova
teória
filozofia
metodológia
terminológia
Obsah:
- miesto a povaha filozofie výchovy
k "filozofovaniu" o výchove
Terminologická otázka
Problém metódy
Metodológia
Fenomenológia
Hermeneutika
Problém základných pojmov
Porozumenie základných pojmov
Zdroje:
- Gáliková Tolnaiova S., Problém výchovy na prahu 21. storočia, kapitola 2. Výchova v centre teoretického záujmu a skúmania, vyd. IRIS, Bratislava 2007, str. 28 - 42
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.