Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Problematika vzdelávateľa dospelých z aspektu piatich kultúr vzdelávania

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35274
Posledná úprava
08.10.2010
Zobrazené
2 146 x
Autor:
lienkaha
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Z príspevku vyplýva niekoľko záverov. Za najdôležitejší môžeme považovať fakt, že každý zo vzdelávateľov, s ktorými sa dospelí stretávajú počas výchovno-vzdelávacieho procesu, sa vyznačuje istými osobitosťami. Tieto osobitosti súvisia s profesijnými kompetenciami vzdelávateľov, s ich osobnostnými predpokladmi a vlastnosťami. Vo veľkej miere sa však vzdelávatelia odlišujú tým, v ktorej sfére vzdelávania pôsobia, aké sú ich hlavné činnosti v tej-ktorej sfére a aké metódy výučby a spôsoby komunikácie pri tom používajú. Podľa toho potom môžeme vzdelávateľov rozdeliť do jednotlivých kultúr vzdelávania, ako to urobil aj W. Leirman.

Kľúčové slová:

andragogika

vzdelávanie dospelých



Obsah:
  • 1.     OBSAH


     


    1.      OBSAH.. 2


     


    2.      VZDELÁVATEĽ DOSPELÝCH.. 3


     


    3.      KULTÚRA VZDELÁVANIA A JEJ ROZDELENIE.. 5


     


    4.      POSTAVENIE  VZDELÁVATEĽA  V  JEDNOTLIVÝCH  KULTÚRACH  VZDELÁVANIA   7


    4.1.      Kultúra experta. 7


    4.2.      Kultúra inžiniera. 8


    4.3.      Kultúra proroka. 9


    4.4.      Kultúra komunikanta. 9


    4.5.      Kultúra homo ludens a hravé učenie. 11


     


    5.      ZÁVER.. 12


     


    6.      BIBLIOGRAFIA.. 13


Zdroje:
  • FRK, Vladimír: Systém a organizácia profesijného vzdelávania zamestnancov. Prešov : Grafotlač 2005, ISBN 80-8068-379-2.
  • FRK, Vladimír. PIROHOVÁ, Ivana: Vzdelávateľ dospelých v profesijnom vzdelávaní zamestnancov. Prešov : Akcent Print 2003, ISBN 80-96367-6-5.
  • HOTÁR, Viliam a kol: Výchova a vzdelávanie dospelých. Andragogika. Terminologický a výkladový slovník. Bratislava : SPN 2000, ISBN 80-08-02814-9.
  • KOUBEK, Josef: Řízení lidských zdroju. Praha : Management press 2001, ISBN 80-7261-033-3.
  • KUBR, Milan. PROKOPENKO, Joseph: Vzdelávání a rozvoj manažerů. Praha : Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-250-6.
  • MACHALOVÁ, Mária. PRUSÁKOVÁ, Viera (eds.). 2004. Získavanie nových cieľových skupín vo vzdelávaní dospelých. Bratislava : Gerlach Print, ISBN 80-89142-04-4.
  • LEIRMAN, Walter: Čtyři kultury ve vzdělávání: expert, inženýr, prorok, komunikátor. Praha : Karolinum 1996, ISBN 80-7184-168-4.
  • LOKŠOVÁ, Irena. PORTÍK, Milan: Pedagogická komunikácia. Prešov : Rektorát UPJŠ v Košiciach 1993, ISBN 80-7097-274-2.
  • MACHALOVÁ, Mária. Psychologické aspekty vzdelávania dospelých. 2005 [online].
  • Dostupné na WWW: <http://www.grafologia.sk/html/zdroje/graf10/vzdevani.pdf>;.
  • MACHALOVÁ, Mária. PRUSÁKOVÁ, Viera (eds.): Získavanie nových cieľových skupín vo vzdelávaní dospelých. Bratislava : Gerlach Print 2004. ISBN 80-89142-04-4.
  • MACHALOVÁ, Mária. PRUSÁKOVÁ, Viera (eds.). 2004. Získavanie nových cieľových skupín vo vzdelávaní dospelých. Bratislava : Gerlach Print. ISBN 80-89142-04-4.
  • MUŽÍK. Jaroslav: Didaktika profesního vzdelávání dosplělých. Plzeň : Nakladatelství Fraus 2005. ISBN 80-7238-220-9.
  • PALÁN, Zdeněk: Výkladový slovník. Lidské zdroje. Praha: Academie 2002. ISBN 80¬200-0950-7.
  • PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy andragogiky I. Bratislava : Gerlach Print 2005. ISBN 80- 89142-05-2. TUMA, Miroslav: Metódy výchovy a vzdelávania dospelých. Bratislava : Obzor 1987.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko