Popis:
V súčasnosti si podnikateľské subjekty začínajú oveľa viac pripúšťať, že ak chcú prežiť, musia uspokojovať potreby zákazníka. Ak chce podnik vyrábať produkty, ktoré plne uspokoja zákazníka, musí tieto potreby zisťovať a prispôsobovať svoj sortiment a ponuku požiadavkám zákazníka.
Nemenej dôležité je pre firmu mať poznatky o konkurenčných firmách. Na základe týchto, ale i mnohých iných informácii z trhového prostredia, podnik dokáže predpokladať, aký sortiment by mal svojím zákazníkom ponúkať, aký prejavia odberatelia záujem o tento tovar a ako akceptujú cenu za tieto výrobky. Spokojní zákazníci vnímajú nielen kvalitu výrobkov, ale aj značku a na základe pozitívnych skúseností sa rozhodujú aj pri kúpe iných výrobkov.
V mojom semestrálnom projekte sa zaoberám analýzou slovenského trhu papierovej hygieny a postavenia produktu Tento De Luxe na ňom .
V prvej časti charakterizujem mikro a makro prostredie spoločnosti, predmet jej činnosti, jej výrobný sortiment. Zaoberám sa aj charakteristikou hlavných konkurentov na slovenskom trhu.
V druhej časti som sa zamerala na charakteristiku produktového portfólia spoločnosti.
V tejto časti riešime návrhy týkajúce sa cieľovej skupiny, názvu, dizajnu, farby a kvality papiera, veľkosti balenia, ...
Tretej časti podrobnejšie charakterizujem produkt - kvalita papiera, cena, distribúcia a komunikácia.
V štvrtej časti sa pozerám podrobnejšie na situáciu na slovenskom trhu papierovej hygieny - z hľadiska sortimentnej skladby u jednotlivých výrobcov a na cenovú hladinu produktov.
Piata časť obsahuje analýzu vlastností produktu.
Kľúčové slová:
podnik
makroprostredie
sortiment
komunikácia
konkurencia
cenová hladina
Obsah:
- Úvod - vstup do práce
1. Charakteristika podniku
Mikroprostredie & Makroprostredie
Monitoring mikroprostredia - silné a slabé stránky spoločnosti
Monitoring makroprostredia - príležitosti a hrozby spoločnosti
2. Produktové portfólio Metsa Tissue
Sortiment
Produktové rady
3. Charakteristika produktu
Základné parametre
Cena
Distribúcia
Komunikácia
4. Aktuálna situácia na slovenskom trhu - porovnanie konkurencie
Výrobca/kategória produktov
Výrobca/produktový rad - toaletný papier
Výrobca/cenová hladina - toaletný papier
Výrobca/Marketingová komunikácia - toaletný papier
5. Analýza vlastností produktu
Strom vlastností
Povaha vlastností
Váhový koeficient - Párové porovnanie
6. Záver a zhodnotenie výsledkov práce