Profesijné činnosti vychovávateľa v porovnaní s učiteľom
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
32 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
918 |
Posledná úprava
12.07.2017 |
Zobrazené
2 834 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Učiteľa - zo širokého hľadiska jeho profesijných daností chápeme ako nezastupiteľného činiteľa v oblasti realizácie komplexu výchovno - vyučovacieho procesu s dôrazom na výchovno - vedomostnú stránku, a to prostredníctvom súborov vyučovacích predmetov učebného plánu, konkretizovaných obsahom učiva učebných osnov v procesuálnych podmienkach školského vyučovania. V prospech učiteľa pred vychovávateľom hovorí aj historická, obrazne povedané, prvorodenosť jeho profesijnej prípravy, a to už aj za predpokladu, ak by sme základnú „štartovaciu čiaru“ pokladali napríklad historickú odôvodnenosť a praktickú využiteľnosť povedzme uceleného pedagogického systému Jána Amosa Komenského, na 17. storočie až neuveriteľne perfektného a precízneho. Logicky nám vychádza, že vývoj profesionality a odbornosti učiteľa mal optimálny časopriestor na kryštalizáciu a skvalitňovanie.
Kľúčové slová:
vychovávateľ
učiteľ
profesijné činnosti
klasifikačný poriadok
učebné plány
rozvrh hodín
Obsah:
- Učiteľ
Vychovávateľ
Pojmy
Použitá literatúra
Zdroje:
- Pavlík, J.: Profesia vychovávateľa a determinanty jeho odbornej prípravy. Vychovávateľ č. 3 a 4 / 1991-92, s. 4-5
- Pavlík, J.: Študikné texty zo základov pedagogiky. Bratislava 1998.
- Internet
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.