Popis:
Škola je pre žiaka a nie žiak pre školu. Čím ďalej, tým viac si uvedomujeme, že aby bol učiteľ dobrý, nestačí aby vedel veľa, ale treba, aby to, čo vie, vedel odovzdať ďalej. Učiteľ by nemal byť figúrkou strážiacou triedu žiakov, aby cez prestávku nevyskakovali von z okna, alebo aby sa počas písomky nebavili. Učiteľ je pedagóg. Pedagóg vychováva deti, učí ich vnímať svet s hodnotami, vážiť si druhých a túžiť po poznaní. Úspešný učiteľ je vtedy, keď ho žiak vie dokonale napodobniť, vie všetko, čo vie učiteľ. Nie. To si nemyslím. Podľa mňa je úspešný učiteľ ten, ktorý dovolil žiakom, aby videli aj jeho nedostatky, a tak mali možnosť pochopiť, že nikto nie je neomylný. Ten, ktorý ukazuje žiakom nie len svoju pravdu, ale aj názory druhých, aby ich naučil myslieť a vyberať si. Učiteľ je úspešný vtedy, keď ho jeho žiak pozve na svoju promóciu, či mu pošle oznam o narodení dieťaťa. Učiteľ je úspešný vždy, keď má každého žiaka rád tak ako seba. Lebo vtedy nestráca nádej, neuprednostňuje osoby, hľadá na každom to dobré a vie obetovať čas, aby spravil z vyučovania nádherný zážitok. To ma naučil môj múdry Otec.
Kľúčové slová:
projektové vyučovanie
škola
učiteľ
pedagóg
realizácia projektu
téma
sebahodnotenie žiakov
zvyšovanie efektívnosti vyučovania
Obsah:
- Úvod
Projektové vyučovanie
Téma projektu
Realizácia projektu
Postup pri projektovom vyučovaní
Záver
Použitá literatúra
Zdroje:
- Turek, I.: Zvyšovanie efektívnosti vyučovania. Bratislava: Združenie pre vzdelávanie EDUKÁCIA, 1998.
- Turek, I.: Tvorivé riešenie problémov. Bratislava. Metodické centrum, 2000.
- Zelina, M.: Alternatívne školstvo. Bratislava. IRIS, 2000.