Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Pružné vzdelávacie systémy

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13377
Posledná úprava
26.11.2020
Zobrazené
1 676 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pri snahe o charakteristiku pojmu „pružného vzdelávania“ zistíme, že len ťažko nájdeme stručnú a pritom dostatočne výstižnú definíciu, ktorá by v kompaktnej forme postihovala všetky možné aspekty tohto pojmu. Úplne všeobecne však možno povedať, že pri pružnom vzdelávaní ide o snahu o pružnú reakciu univerzít na meniace sa prostredie, v ktorom vzdelávanie prebieha. To je charakteristické zvyšujúcou sa pestrosťou skladby študujúcich a z nej prameniacou šírkou ich záujmov a očakávaní. Pestrú množinu študujúcich možno uspokojiť len zabezpečením dostatočnej pružnosti pri voľbe miesta, času, tempa a obsahu kurzov a vzdelávacích zdrojov a zvýšenou prístupnosťou vzdelávacích služieb. Celý komplex nových postojov k riešeniu čiastočných problémov nakoniec vedie k novej filozofii poskytovania vzdelávania. Rozsah zmien je taký veľký, že niektorí autori hovoria o revolúcii v oblasti vzdelávania.
...
1.1. Dištančné vzdelávanie
Existuje mnoho definícií dištančného vzdelávania. Výstižná je definícia, ktorú použil Rowntree:
“Dištančné vzdelávanie je technológia, ktorá umožňuje študujúcemu učiť sa samostatne, a to vďaka samoinštrukčným materiálom (ako sú špeciálne učebnice, cvičebnice, multimediálne balíky a iné.) a WWW materiálom, zdrojom v práci a obci, dopisovaniu, telekonferenciám a podpore tútora a konzultanta. Môže byť viac otvorené ako konvenčné kurzy.”
Dištančné vzdelávanie je forma riadeného samostatného štúdia, pri ktorom sú vyučujúci trvalo, alebo prevažne fyzicky oddelení od študujúcich. V procese dištančného štúdia vystupuje učiteľ ako tzv. tútor. Jeho hlavnou úlohou je kontrolovať plnenie požadovaných úloh, hodnotiť (známkovať) samostatné práce študujúcich, oznamovať im výsledky, odpovedať na otázky, viesť prípadné konzultácie a pod. Dištančné štúdium sa neprednáša, jeho ťažisko spočíva vo využívaní študijných materiálov.
Dištančné vzdelávanie : učiteľ - médium - študent
...

Kľúčové slová:

vzdelávanie

dištančné

pružné vzdelávanie

mentor

facilitátor

tréner

konzultant

mentor

administrátor

študijné materiály

inštruktor

štúdium

vodcovstvo



Obsah:
  • 1. ÚVOD 2
    1.1. Dištančné vzdelávanie 3
    1.3. Otvorené vzdelávanie 4
    1.4. Pružné vzdelávanie 4
    1.4.1. Vývoj pružného vzdelávania vo Veľkej Británii 5
    1.4.2. Načo vlastne treba pružné vzdelávanie? 8
    1.4.3. Tlaky proti zavedeniu pružného vzdelávania 9
    2. Zamestnanci pružnej vzdelávacej inštitúcie 10
    2.1. Podporné úlohy pružného vzdelávania 10
    2.1.1. Facilitátor 12
    2.1.2. Tréner 13
    2.1.3. Konzultant 13
    2.1.4. Mentor (Poradca) 14
    2.1.5. Administrátor 14
    2.2. Organizačná štruktúra univerzít 15
    3. Zamestnanci klasickej vzdelávacej inštitúcie 15
    3.1. Konvenčné podporné roly vo vzdelávaní 16
    3.1.1. Prednášateľ 16
    3.1.2. Inštruktor 18
    3.1.3. Facilitátor (podporovateľ) 19
    4. Študijné materiály pre pružné vzdelávanie 20
    4.1. Čo je študijný balík? 20
    4.1.1. Obsah študijného balíka 20
    4.1.2. Plánovanie tvorby študijného balíka 21
    4.1.3. Skladba študijného balíka 22
    4.2. Študijné materiály pre programy pružného vzdelávania 23
    4.2.1. Textové študijné materiály 23
    4.2.2. Audio médiá vo vzdelávaní 25
    4.2.3. Video médiá vo vzdelávaní 26
    5. Manažment a administrácia pružného vzdelávania 27
    5.1. Vízia a strategické plánovanie 27
    5.1.1. Manažment a vodcovstvo 28
    5.1.2. Inštitucionálny kontext 28
    5.2. Manažment kurzov pružného vzdelávania 29
    5.2.1. Plánovanie a manažovanie špecifického kurzu 29
    5.2.2. Manažment času 30
    5.3. Manažment administrácie 30
    5.3.1. Určenie administratívnych požiadaviek 30
    5.3.2. Manažment a administrácia tútorov 31
    5.4. Marketing pružného vzdelávania 31
    5.4.1. Marketingový mix 31
    5.4.2. Marketingové ciele a stratégia 32
    6. Zavedenie pružného vzdelávania 32
    6.1. Definovanie stratégie - poslanie inštitúcie 33
    6.2. Komponenty stratégie 33
    6.2.1. Rozsah iniciatívy 34
    6.2.2. Tempo implementácie zmien 34
    6.2.3. Financovanie zmien 34
    6.2.4. Štýl iniciatívy 34
    6.2.5. Manažment iniciatívy 34
    6.2.6. Časovanie iniciatívy 35
    6.3. Audit flexibility 35
    6.4. Nové oblasti pôsobnosti 35
    6.5. Realizácia strategického plánu 36
    6.5.1. Výber delegátov 36
    6.5.2. Prvé zasadnutie 37
    6.5.3. Druhé zasadnutie 38

Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko