Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Psychoedukácia v psychiatrii

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
15 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39436
Posledná úprava
01.02.2012
Zobrazené
2 238 x
Autor:
patricia.patricia
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Koncepcia vyjadrovania emócií v rodinách podnietila zvýšený záujem o psychoedukáciu ako o prostriedok pomoci pacientom so schizofréniou a ich rodinám. Psychoedukácia je užitočná najmä pri vyrovnávaní sa s reziduálnymi symptómami schizofrénie. Mnohí odborníci už upozornili, že na psychoedukáciu psychiatrických pacientov sa v porovnaní s inými pacientmi kladie nedostatočný dôraz. Pravdepodobne to vychádza z názoru, že pacienti s duševnými ochoreniami nemôžu pochopiť psyhoedukačnú koncepciu, nie sú schopní prijať zodpovednosť sami za seba a že by ich choroba mohla ešte viac zraniť, keby poznali podstatu. Ako sa však ukázalo, aplikáciou psychoedukácie, v rámci ktorej sa pacienti oboznamujú s charakterom ochorenia sa zvyšuje ich ochota spolupracovať, nadobúdajú sebaúctu a zmierňujú obranné reakcie.

Okrem poskytnutia potrebných poznatkov rodinám sa psychoedukačné metódy zameriavajú na zlepšenie starostlivosti o seba samého a na sebaovládanie. Zámerne redukujú silné emócie poskytovaním podpory, spolupráce a nácvikom zručností potrebných na zvládanie každodenného života.

Kľúčové slová:

psychokomunikácia

edukácia

psychiatria

psychoedukácia



Obsah:
  • Psychoedukácia v psychiatrii
    Psychoedukačný program pre pacientov so schizofréniou a ich rodiny
    Úvodné kroky
    Prodromálna fáza
    Akútna fáza
    Reziduálna fáza ( zotavovanie )
    Psychoedukačné prístupy
    Ciele kognitívne – psychoedukačnej terapie
    Psychoedukačná stratégia u pacientky s chronickou schizofréniou
    Psychoedukácia rodiny
    LESK – lieková edukačná skupinová psychoterapia psychotikov
    Zoznam použitej literatúry

Zdroje:
  • HAŠTO, J. Kognitívne – psychoedukačná liečba bipolárnych porúch. Vydal: Vydavateľstvo F, Trenčín, 2005. ISBN 80 – 88952 – 30 – 1
  • GRÁC, J. Psychická regulácia a edukácia mravného správania. Vydanie. Trnava: Trnavská univerzita – Fakulta humanistiky, 1999. 128s. ISBN 80 – 8877 – 459 – 4
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko