- Fakulta - Inštitút misijnej a charitatívnej práce a tropického zdravotníctva sv. Jána Pavla II, Bratislava 95
- Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce sv. Ladislava, Nové Zámky 605
- Inštitút bl. Ladislava Strattmanna Batthyányho, Dunajská Streda 0
- Inštitút bl. Metoda Dominika Trčku, Michalovce 16
- Inštitút bl. Sáry Salkaházyiovej, Rožňava 0
- Inštitút bl. Z. J. Mallu, Košice 0
- Inštitút sociálnej práce a ošetrovateľstva MUDr. Pavla Blahu, Skalica 0
- Inštitút sociálnych vied a zdravotníctva bl. P. P. Gojdiča a bl. V. Hopku, Prešov 79
- Inštitút sv. Cyrila a Metoda, Partizánske 0
- Ústav bl. Anny Kolesárovej, Rimavská Sobota 0
- Ústav bl. Tomislava Kolakoviča, Trstená 0
- Ústav Božieho milosrdenstva, Žilina 40
- Ústav sociálnej práce sv. Pátra Pia, Piešťany 0
- Ústav sv. Sáry de Marseille, Banská Bystrica 0
Psychoedukácia v psychiatrii
«»
Popis:
Koncepcia vyjadrovania emócií v rodinách podnietila zvýšený záujem o psychoedukáciu ako o prostriedok pomoci pacientom so schizofréniou a ich rodinám. Psychoedukácia je užitočná najmä pri vyrovnávaní sa s reziduálnymi symptómami schizofrénie. Mnohí odborníci už upozornili, že na psychoedukáciu psychiatrických pacientov sa v porovnaní s inými pacientmi kladie nedostatočný dôraz. Pravdepodobne to vychádza z názoru, že pacienti s duševnými ochoreniami nemôžu pochopiť psyhoedukačnú koncepciu, nie sú schopní prijať zodpovednosť sami za seba a že by ich choroba mohla ešte viac zraniť, keby poznali podstatu. Ako sa však ukázalo, aplikáciou psychoedukácie, v rámci ktorej sa pacienti oboznamujú s charakterom ochorenia sa zvyšuje ich ochota spolupracovať, nadobúdajú sebaúctu a zmierňujú obranné reakcie.
Okrem poskytnutia potrebných poznatkov rodinám sa psychoedukačné metódy zameriavajú na zlepšenie starostlivosti o seba samého a na sebaovládanie. Zámerne redukujú silné emócie poskytovaním podpory, spolupráce a nácvikom zručností potrebných na zvládanie každodenného života.
Kľúčové slová:
psychokomunikácia
edukácia
psychiatria
psychoedukácia
Obsah:
- Psychoedukácia v psychiatrii
Psychoedukačný program pre pacientov so schizofréniou a ich rodiny
Úvodné kroky
Prodromálna fáza
Akútna fáza
Reziduálna fáza ( zotavovanie )
Psychoedukačné prístupy
Ciele kognitívne – psychoedukačnej terapie
Psychoedukačná stratégia u pacientky s chronickou schizofréniou
Psychoedukácia rodiny
LESK – lieková edukačná skupinová psychoterapia psychotikov
Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- HAŠTO, J. Kognitívne – psychoedukačná liečba bipolárnych porúch. Vydal: Vydavateľstvo F, Trenčín, 2005. ISBN 80 – 88952 – 30 – 1
- GRÁC, J. Psychická regulácia a edukácia mravného správania. Vydanie. Trnava: Trnavská univerzita – Fakulta humanistiky, 1999. 128s. ISBN 80 – 8877 – 459 – 4
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.