Psychológia a sociológia v masovej komunikácii
Popis:
Masová komunikácia (MK) – objekt skúmania mnohých disciplín –
a) prispieva k poznaniu MK
b) prispieva k rozvoju vlastnej, materskej teórie, metodológie i dôkaz jej spoločenskej opodstatnenosti
Nejestvuje jednotná, integrovaná teória MK a médií – ani nemôže vzniknúť pre veľkú rozmanitosť problematiky.
Východisko pre skúmanie problémov a otázok MK tvoria teoretické poznatky o medziľudskej komunikácii z pohľadu psychológie a sociológie
Najväčší podiel na teóriách MK – sociálna psychológia a sociológia
Príčiny? MK je vo svojom významovom jadre sociálno (skupinový) – psychologický fenomén
Kľúčové slová:
psychológia a sociológia masovej komunikácie
masová komunikácia
publikum
komunikácia
masová kultúra
masové publikum
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.