Psychologické aspekty determinujúce spokojnosť a správanie sa zákazníka
«»
Popis:
Úvod
Hlavný dôvod prečo jednotlivec kupuje výrobky, je uspokojovanie potrieb. Je to jeho cieľ. Potreba je teda základný faktor motivujúci a ovplyvňujúci spotrebiteľské správanie. Psychologické aspekty determinujúce spokojnosť a správanie sa zákazníka sú vlastne aspekty ktoré vedú práve k uspokojovaniu potrieb. Spokojný zákazník, je zákazník s dobre uspokojenou potrebou a jeho správanie je ovplyvnené cestou ktorú pri tomto uspokojení potreby musel absolvovať. V prvom rade musíme pochopiť kto je zákazník. Aby sme dosiahli jeho spokojnosť musíme rozanalyzovať jeho osobnosť a podľa toho postupovať pri predaji produktu. Všetko toto ovplyvňuje aj jeho správanie sa. Preto sa v práci zameriame na kokrétny predaj produktov a ako by sme mali pôsobiť na zákazníka, aby sme úspešne uspeli v konkurenčnom prostredí zákazník bol spokojný a jeho prvotná potreba plne uspokojená a rovnako spokojný bude vďaka tomu aj predajca.
Kľúčové slová:
spotrebiteľské správanie
reklamácie
reklamácia
spotrebiteľ
Obsah:
- Úvod
1. Spotrebiteľ – zákazník
2. Klasifikácia psychologických činiteľov predaja
3. Determinanty spotrebiteľského správania
4. Komunikácia v procese predaja
5. Reklamácie
Záver
Zdroje:
- Szarková, M.: Psychológia pre manažérov a podnikateľov. 2007. SPRINT: Bratislava 2007. 278s. ISBN 80-89085-77-6
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.