Psychologický profil ideálneho manažéra
«»
Popis:
Manažér je ústrednou osobnosťou v podniku, oddelení alebo prevádzke. Nesie zodpovednosť nielen za výkon úloh, ale do značnej miery ovplyvňuje aj pracovnú atmosféru, interpersonálne vzťahy a ich budovanie vrámci pracovnej skupiny alebo tímu. Manažéri na strednej a nižšej úrovni riadenia sa stávajú spojovacím článkom medzi vedením a podriadenými, takže musia čeliť tlaku z oboch strán. Je dôležité, aby sa manažérske posty obsadzovali tými pracovníkmi, ktorí disponujú súborom vlastností nevyhnutných pre výkon tejto esenciálnej funkcie.
Kľúčové slová:
vodcovstvo
manažérska rola
dominancia
charizma
komunikácia
psychológia
umenie kritiky
motivácia
Obsah:
- Obsah
Funkcia manažéra
Vodcovstvo
Formálne vodcovstvo
Neformálne vodcovstvo
Dominancia
Umenie kritiky
Umenie motivovať
Charizma
Umenie komunikovať
Verbálna komunikácia
Neverbálna komunikácia
Odlišnosť od priemeru
Schopnosť presviedčať
Osobnostné predpoklady
Manažérska rola
Použitá literatúra
Zdroje:
- Szarková Miroslava, Psychológia,Bratislava, Ekonóm, 2004
- Tegze Oldřich, Neverbální komunikace, Praha, Computer Press, 2003
- Bělohlávek František, Desatero manažera, Praha, Computer Press, 2003
- Provazník Vladimír, Psychologie pro ekonomy a manažery, Praha, Grada Publishing, 2002
- Termann Stanislav, Umění přesvědčit a vyjednat, Praha, Grada Publishing, 2002
- Szarková Miroslava, Komunikácia v manažmente, Bratislava, Ekonóm, 2002
- Štěpaník Jaroslav, Kohoutek Rudolf, Psychologie práce a řízení, Brno, CERM, 2000
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.