Popis:
V seminárnej práci o nezávislom denníku Nový Čas sa zameriam na jeho celkové zhodnotenie, grafickú úpravu, rôzne experimenty, ktoré vydavateľstvo za roky jeho vydávania urobilo, redigovanie a ďalšie špecifiká tohto najpredávanejšieho periodika na Slovensku, ktoré od začiatku 90-tych rokov láme rekordy čítanosti. Zároveň ma zaujíma jeho kontroverznosť a zameranie na bulvár. Vzhľadom na to, že som v printových médiách pracoval iba krátko, bude pre mňa ťažké objasniť a porovnať redakčnú prácu. Preto oslovím redaktorov Nového Času, aby mi vysvetlili fungovanie redakcie a proces, ktorý musí prejsť námet, kým sa z neho stane novinársky prejav. Uvedomujem si, že na žurnalistické témy je akútny nedostatok aktuálnej literatúry. Zameriam sa preto skôr na vlastné postrehy, overené internetové stránky, ktoré sa venujú médiám a zároveň sa spoľahnem pri tvorbe tejto seminárnej práce aj na vlastné kontakty a pomoc kolegov z médií.
Kľúčové slová:
Nový Čas
redigovanie
nehladaj
Zdroje:
- 1 ŠEFČÁK, L. - SAND, J.: Ekonomická žurnalistika. Bratislava : Ekonóm, 2004
- 2 denník Nový Čas. Ringier Slovakia, [ cit. 12. august 2006 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://www.ringier.sk/?page_id=10&parent=8
- 3 Nový Čas víkend. Ringier Slovakia, [ cit. 12. august 2006 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://www.ringier.sk/?page_id=10&parent=8
- 4 MEDIÁLNE.SK, r.: Nový ČAS Nedeľa sa predával rýchlo. Mediálne.sk, [ cit. 10. októbra 2005 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://medialne.etrend.sk/tlac/sprava.php?sprava=1127
- 5 Nový Čas pre ženy. Ringier Slovakia, [ cit. 12. august 2006 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://www.ringier.sk/?page_id=10&parent=8
- 6 Nový Čas ľudia. Ringier Slovakia, [ cit. 12. august 2006 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://www.ringier.sk/?page_id=10&parent=8
- 7 Nový Čas bývanie. Ringier Slovakia, [ cit. 12. august 2006 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://www.ringier.sk/?page_id=10&parent=8
- 8 Statberin, all visitors revealed, [ cit. 7. 11. 2007 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://www.statbrain.com/www.bleskovky.sk/
- 9 AUGUSTÍN, R.: In: Nový Čas vyšiel s „falošnou“ titulkou, v skutočnosti išlo o reklamu na Orange. Mediálne.sk, [ cit. 4. 11. 2007 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://medialne.etrend.sk/tlac/sprava.php?sprava=4895
- 10 TASR: Šéfredaktorom Nového Času Ján Bednarič. In: StratégieONINE, [ cit. 10. 10. 2006 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://www.strategie.sk/showdoc.do?docid=13583
- 11 KOČIŠEK, L.: DVD v stánkoch: Výnosný marketing bez jasného efektu. In: Mediálne.sk, [ cit. 25. 10. 2007 ]. Dostupné na webovej stránke (world wide web): http://medialne.etrend.sk/tlac/clanok.php?clanok=3902