Popis:
Manažment musí zabezpečiť, že operácie sú riadené tak, aby splnili potreby zákazníkov za najnižšie možné náklady.
Toto sa nestane automaticky bez ohľadu na to, ako bol operačný cyklus navrhnutý.
Systémový model vstup - výstup musí byť doplnený o „spätnoväzbovú slučku“, v ktorej je zaradená kontrola a prípadne zásah.
...
Plán v regulačnom cykle
- objem produkcie, ktorú očakávame od operácie v danom časovom období
- zdroje, ktoré sú potrebné na dosiahnutie požadovanej úrovne výkonu
- do úvahy musí byť brána aj rôznorodosť výrobkov alebo služieb, ktoré sa budú produkovať
...
Regulačný cyklus a jeho fázy
1. čas, ktorý je potrebný na získanie, spracovanie a odovzdanie informácií o odchýlke
2. čas potrebný na prijatie rozhodnutia o odstránení odchýlky, o jeho odovzdaní a splnení
...
Meranie
- objem výstupu - množstvo ponúkaných produktov,
- rôznorodosť produktov - rôzne druhy zákuskov, torty, slané pečivo,
- parametre výstupov - kvalita, cena,
- meranie zdrojov, ktoré sa pri transformácii použili - suroviny, energia, cukrárenské polotovary
...
Kľúčové slová:
manažment
operačný manažment
regulačný cyklus
schéma regulačného cyklu
zákazník
produkcia
fázy regulačného cyklu
produkt
porovnávanie
kontrola
marketing
prosperita
riadenie
Obsah:
- 1 Regulačný cyklus
1.1 Schéma regulačného cyklu
1.2 Plán v regulačnom cykle
1.3 Regulačný cyklus a jeho fázy
2 Meranie
3 Porovnávanie
4 Kontrola
4.1 Vnútorná štruktúra kontrolných činností
4.2 Postup kontroly
4.3 Vnútorný kontrolný systém organizácie
Literatúra
Zdroje:
- VEBER, J. a kol.: Management - základy, prosperita, globalizace, Praha, 2006
- prednášky
- poznámky