Popis:
"Reklama - kontrolovaný proces komunikácie neosobného charakteru, ktorý sa prostredníctvom masovo-komunikačných médií snaží oboznamovať s produktom, službou, myšlienkou alebo inštitúciou, určitým objektom informácie a taktiež vplývať na jeho predaj, či akceptáciu. Reklama používa reklamné média masovo-komunikačného charakteru akými sú tlač, rozhlas, televízia, kino, výlepové plochy, rôzne výstavy, resp. podpory predaja v mieste predaja, videotext a iné."
Táto stručná definícia samozrejme nedokáže vystihnúť tento fenomén dnešnej doby s jeho božskými atribútmi, reklama je všadeprítomná, vševedúca, všemocná, nesmrteľná, neporaziteľná a absolútne dokonalá. A aj keď predchádzajúca veta možno vyvoláva úsmev na tvári, faktom je, že jej vplyv nieje obmedzený len na spomínaný predaj či akceptáciu.
Čo a prečo dáva reklame toľkú silu a umožnilo jej prerásť do neraz obludných rozmerov? Je reklama chcená či potrebná? Na tieto a podobné otázky sa pokúšam nájsť odpovede vo svojej práci.
Kľúčové slová:
reklama
média
podprahová reklama
biznis
ekonomika
imagemaker
Obsah:
- Úvod -3-
1 Prečo a kedy vlastne reklama vznikla -4-
2 Všadeprítomná reklama alebo „biznis cez mŕtvoly“ -4-
3 Reklama a typ ekonomiky -5-
4 Reklama - imagemaker -6-
5 Reklama a deti -6-
6 Je reklama dobrá? -7-
Nestratiť súdnosť alebo namiesto „záveru“ -7-