Popis:
Hovorí sa, že ,,Reklama je navoňaná zdochlina“. Ja túto vetu považujem za pravdivú. Každá reklama sa snaží zaujať ľudí a dosiahnuť jedinú vec, aby si ľudia reklamovaný výrobok zakúpili. Poslaním tohto projektu nie je odhaliť reklamu, ani zmeniť niečí vzťah k nej. Nejde o odhalenie špinavých trikov, pretože je to zbytočné: zlyhal by každý, kto by si za cieľ určil čosi podobné. Nasleduje jednoducho priblíženie tvorby reklamy, opisom procesu, v ktorom vzniká a prostredia, ktoré sa snaží o zachovávanie ľudských hodnôt v oblasti, kde existujú len hodnoty materiálne. Ešte nikdy v minulosti nebol človek zahrnutý takým množstvom informácií každého druhu, ako je tomu dnes. Od správ o udalostiach vo svete až po reklamu. Bohužiaľ správa je spracovanie reality a nie realita. Podobný efekt, akým je manipulácia v spravodajstve, sa objavuje aj v reklamnom priemysle. Lenže už nie ako efekt, ale ako hlavná metóda. Po celý život je človek neustále pod vplyvom reklamy, nech robí čokoľvek. Dokonca aj jej odmietanie sa dá využiť ako prostriedok jej šírenia, ako sa možno dočítať v nasledujúcej časti projektu. Neexistuje snáď ani spôsob ako sa jej vyhnúť a zostať žiť v civilizovanom svete. Stala sa jednoducho obrovským biznisom. Existuje nepreberné množstvo pojmov,faktorov a údajov spojených s reklamou, ktoré sú však úplne nezaujímavé, a preto vyberám len minimum z nich. Je paradoxom, že výsledkom a použitím všetkých týchto neatraktívnych informácií vzniká čosi, čoho jediným poslaním je byť atraktívna, alebo aspoň nejakým spôsobom zaujať - reklama. Reklama tá ako ju vidíme v televízii, v novinách a pod. V tejto podobe, v ktorej je najúčinnejšia a najviac nás ovplyvní. Verejnosť má naozaj mylné predstavy o reklame. Samozrejme, že spotrebitelia nie sú v skutočnosti žiadni primitívi, ktorí uveria hocičomu, čo im reklama podsunie. Každý dobre vie, že reklama má predávať, no v rozhodujúcom okamžiku jej znovu radi podľahneme, hoci aj vedome.
Kľúčové slová:
Reklama a jej vplyv
definícia reklamy
nástroje reklamy
doporučovatelia reklamy
Obsah:
- Úvod -3-
1. Reklama -4-
1.1 Definícia reklamy -4-
1.2 Tvorba reklamy -4-
1.3 Reklama a obal -5-
1.4 Nástroje reklamy -5-
2. Doporučovatelia -7-
2.1 Odborníci -7-
2.2 Slávne osobnosti -7-
2.3 Laickí doporučovatelia -8-
3. Segmentácia reklamy -9-
Zoznam použitej literatúry -11-
Zdroje:
- Almanah-reklama na Slovensku, Bratislava, Vydavateľstvo GRAFOSIT 1999
- Black S.: Reklama-príručky, Praha, Nakladateľstvo GRADA 1994
- Horňák P.: Abeceda reklamy, Bratislava, Nakladateľstvo GRAFOSIT 1997
- Prachár J.: Reklama-princíp techniky, Nakladateľstvo ALFA 1992
- Szalay J.: Reklama-propagácia, Bratislava, Vydavateľstvo SPN 1985