Popis:
Seminárna práca na tému Reklama. Definuje reklamu, jej ciele, druhy, tvorbu úspešnej reklamy, klady a zápory jednotlivých druhov reklamy. V práci sa rozoberá aj psychológia reklamy ako upútanie pozornosti, vnímanie, emócie a city.
Úvod
Cieľom tejto práce je charakterizovanie reklamy z hľadiska jej cieľov, druhov a tvorby a tiež psychologického hľadiska.
1. Definícia reklamy
Definíciu reklamy môžeme chápať ako proces šírenia informácií s cieľom vyvolať zmeny v správaní jej prijímateľa. Najvšeobecnejšia definícia vymedzuje reklamu ako cieľavedomé komunikačné pôsobenie zamerané na určitú cieľovú skupinu, ktorej úlohou je pomáhať pri utváraní postojov, názorov a zvyklostí vedúcich k žiaducim činnostiam.
2. Ciele reklamy
Cieľom reklamy je v prvom rade predať výrobok alebo služby, ale môže mať aj informatívnu oznamovaciu, alebo náučnú funkciu. Typickým príkladom náučnej funkcie reklamy sú upozornenia na obaloch cigariet o škodlivosti fajčenia...
Kľúčové slová:
reklama
ciele reklamy
druhy reklamy
plánovanie
médium
psychológia reklamy
emócie a city
Obsah:
- Úvod
1. Definícia reklamy
2. Ciele reklamy
3. Druhy reklamy
4. Tvorba úspešnej reklamy
4.1 Plánovanie
4.2 Stanovenie cieľov
4.3 Vymedzenie cieľového zákazníka
4.4 Správa
4.5 Médium
4.6 Tvorivosť
5. Klady a zápory jednotlivých druhov reklamy
6. Psychológia reklamy
6.1 Upútanie pozornosti
6.2 Vnímanie
6.3 Emócie a city
Záver
Zdroje:
- Elena Hradiská, Psychológia a reklama.
- Tom Brannan, Jak se dělá účinná reklama.
- Pavel Horňák, Reklama 2000.