Retail management ako unikátna platforma riešení ovplyvňujúca nákupné správanie zákazníka
Popis:
Spotrebiteľské trhy a proces spotrebiteľského správania
Vo všeobecnosti je trhy možné klasifikovať na spotrebiteľské trhy, trhy organizácií, nazývané aj priemyselné trhy alebo B2B trhy a vládne trhy, ktoré zahŕňajú napr. nemocnice, väznice, domovy pre dôchodcov, školy a iné. Trh spotrebiteľov tvoria koneční spotrebitelia (jednotlivci a domácnosti), ktorí nakupujú výrobky a služby pre osobnú spotrebu. Súčasťou analýzy spotrebiteľského trhu je zistiť (Barmola 2010):
• kto tvorí trh
• čo trh kupuje
• prečo
• kto sa podieľa na nakupovaní
• ako trh kupuje
• kedy
• kde
ktoré sú nazývané aj „7O“ trhu. Súčasťou analýzy spotrebiteľského trhu je aj skúmanie spotrebiteľského správania a faktorov, ktoré ho ovplyvňujú.
Kľúčové slová:
retail manažment
spotrebiteľ
platforma
nákupné správanie
Obsah:
- Spotrebiteľské trhy a proces spotrebiteľského správania
Faktory ovplyvňujúce správanie spotrebiteľov
Retail manažment
Zdroje:
- BARMOLA K. 2010. Role of Consumer Behaviour in Present Marketing Management Scenario. India: Prints Publications Pvt. Ltd. ISSN 0032-9924, 2010 roč. 8, č. 3, s. 268-275.
- FERNIE J. - SPARKS, L. 2009. Logistic and Retail Management: Emerging Issues and New Challenges in the Retail Supply Chain. London: Kogan Page, 2009. 285 s. ISBN 978-0-7494-5407-4.
- GRUPTA S. - RANDHAWA G. 2008., Retail Management. India: Nice Printing Press, 2008. 470 s. ISBN 978-81-269-0981-0.
- HESKOVÁ, M. 2007. Moderní metody retail managementu. IN Acta oeconomica Pragensia. ISSN 0572-3043, 2007, roč. 15, č. 3, s. 43-51.
- LIESKOVSKÁ V. 2010. Marketing. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2009. 256s. ISBN: 978-80-225-2713-2.
- PRAŽSKÁ, L. - JINDRA, J. 2002. Obchodní podnikání: retail management. Praha: Management Press, 2002. 874 s. ISBN 80-726-1059-7.
- SHARMS, B. 2008. Strategic Retail Management. Mumbai: Neha Publishers&Distributors, 2008 206 s. ISBN 978-81-8152-224-5.
- TREMBOŠOVÁ, M. 2012. Geografické aspekty maloobchodnej siete mesta Nitra. Nitra: Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, 2012. 157 s. ISBN 978-80-558-0105-6.
- WANG, J. 2010. The study on the factors of influencing consumer postpurchase behavior. In Ann Arbor: USA. ISSN 1037-6237.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.