Riadenie zmien v projektoch
Popis:
Zákazník sa stáva pre podnik najdôležitejšou osobou, v zmysle potreby uspokojovať jeho meniace sa požiadavky. Je zrejmé, že ak organizácia nebude schopná uspokojovať požiadavky svojich zákazníkov, stráca opodstatnenie jej existencia a zaniká. Udržať sa v konkurenčnom prostredí na trhu, preto predstavuje jednu zo základných priorít každej organizácie, s čím súvisí nutnosť prispôsobovať sa rôznym zmenám.
Na realizáciu zmeny je možné nahliadať ako na riešenie problému (v zmysle situácie, ktorá vyžaduje vykonanie opatrení) formou prechodu z jedného stavu do druhého (zo stavu problému do stavu jeho vyriešenia), prostredníctvom vykonania potrebných krokov. Riadenie zmeny je v tomto kontexte riadenie vykonávania postupnosti týchto krokov tak, aby bol dosiahnutý požadovaný cieľový stav.
Riadenie zmien v projektoch ako špecifická oblasť všeobecného riadenia zmien využíva jeho princípy a východiská. V práci budeme charakterizovať integrované riadenie zmien, životný cyklus a dokumentáciu zmeny v projektoch.
Kľúčové slová:
riadenie zmien
proces zmeny
projekty
integrované riadenie zmien
dokumentácia
životný cyklus
Obsah:
- Úvod 3
1 Riadenie zmien 4
1.1 Základné východiská riadenia zmien 4
1.2 Proces zmeny 5
1.3 Stratégie riadenia zmien 6
2 Riadenie zmien v projektoch 9
2.1 Integrované riadenie zmien 9
2.2 Životný cyklus zmeny v projekte 11
2.3 Dokumentácia zmeny 12
Záver 15
Zoznam bibliografických odkazov 16
Zdroje:
- CRAINER, S.: Moderný manažment: Základné myšlienkové smery. Praha: Management Press, 2000.
- MAJTÁN, M.: Manažment. Bratislava: Sprint, 2003
- SLÁVIK, Š.: Riadenia zmien. Bratislava: Ekonóm, 2000
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.