Popis:
V seminárnej práci sa budeme venovať rodine, prvému a významnému činiteľu, ktorý dieťaťu od prvého okamihu vytvára prostredie pre jeho ďalší rast. Rodina je pre zdravý rozvoj dieťaťa prirodzenou a nenahraditeľnou, má možnosť vplývať na formovanie osobnosti dieťaťa, na jeho emocionálne stránky týkajúce sa medziľudských vzťahov v rodine i mimo nej, na vytváranie hodnôt, postojov, vedie k samostatnosti, k sebadôvere a k zodpovednosti. Rodinná výchova u dieťaťa vytvára základ jeho osobnostných vlastností, ktoré sa v dospelosti odrazia na jeho prístupe v každodennom živote. Preto súdržnosť rodiny a pevné citové väzby veľkou mierou vplývajú na účinnosť výchovného pôsobenia. Aby z dieťaťa vyrástol plnohodnotný človek s dobrými charakterovými a mravnými vlastnosťami je úlohou rodičov splniť množstvo kritérií týkajúcich sa výchovy.
V prvej časti práce sa budeme venovať charakteristike rodiny, ďalej funkciám ktoré rodina má, rozdelíme si rodinu a rodinné prostredie podľa typu a na záver sa budeme venovať výchove v rodine.
Kľúčové slová:
rodina
funkcia rodiny
typológia rodiny
rodinné prostredie
výchova
Zdroje:
- BAKOŠOVÁ, Z. 2006. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Lorca, 2006. 187 s. ISBN 80-0684437-5-3
- BERNEOVÁ, P. H., SAVARY L. M. 1998. Jak nevychovat dítě s pocitem méněcennosti. Praha: Portál, 1998. 132 s. ISBN 80-7178-855-4
- Katolický týdeník 23, 2007
- PREKOPOVÁ, J., SCHWEIZEROVÁ, CH. 2003. Děti jsou hosté, kteří hledají cestu. Praha: Portál, 2003. 151 s. ISBN 80-7178-854-6
- SOPÓCI, J., BÚZIK, B. 2006. Základy sociológie. Bratislava: Mladé letá, 2006. 140 s. ISBN 80-10009-17-2
- TRÉLAÜN, B. 2005. Překonávání konfliktů v rodine. Praha: Portál, 2005. 143 s. ISBN 80-7178-935-6