Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Rómske dieťa a intervenčné programy

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
31480
Posledná úprava
10.05.2010
Zobrazené
1 520 x
Autor:
bushatko
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Existuje viacero dôvodov, prečo sa zaujímať špeciálne o skupinu rómskej národnosti. Najzávažnejší z nich je ten, že nijaká vyspelá spoločnosť nemôže byť ľahostajná voči nízkej sociálnej a kultúrnej úrovni časti svojho obyvateľstva. Napriek tomu, že u Rómov nachádzame isté psychické odlišnosti, nemali by sme ich brať za menej hodnotných, ale za ľudí s inou kultúrou, pod ktorú zahŕňame ich zvláštne tradície, spôsob myslenia, výchovnú stratégiu a inú zvykovú a hodnotovú orientáciu. Obyvatelia rómskej národnosti sa ťažšie prispôsobujú spoločenským normám a požiadavkám, ťažšie sa vpravujú do pracovného prostredia, nadväzujú kontakty s ostatným obyvateľstvom. A tak je to i so žiakmi rómskeho pôvodu. Spôsobujú im problémy včleniť sa do žiackeho kolektívu v škole, nadviazať kontakty s ostatnými žiakmi. Je potrebné ich podchytiť a pomôcť im pri prispôsobovaní sa spoločenským požiadavkám a pri prekonávaní rôznych ťažkostí vyplývajúcich zo starých, zakorenených zvykov a svojského spôsobu života.
Prácou by som chcela poukázať na život rómskych detí, najmä v osadách, na prácu pri výchove a vzdelávaní týchto detí a na prácu s rodičmi.

Kľúčové slová:

rómske deti

rodina

osady

rodičia



Zdroje:
  • Bakošová, Z.: Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Stimul, 2005. 220s. ISBN 80-89236-00-6
  • Balvín, J.: Výchova a vzdělávaní romských žáku jako pedagogický systém. Praha: Radix, 2004. 206 s. ISBN 80-86031-48-9
  • Balvín, J. a kol.: Romové a pedagogika. Ústí nad Labem: Radix, 2000. 147 s. ISBN 80-902461-3-3
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko