Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Rozvíjanie aktivity žiakov v učebnom procese

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
120 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38323
Posledná úprava
14.11.2011
Zobrazené
2 313 x
Autor:
erikadv
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Problémy a otázka motivácie sú staré ako ľudstvo samo. Ľudia si už v dávnej minulosti kládli otázky, čo je príčinou konania iných, ale aj ich vlastného konania. I v súčasnosti sa pýtame, prečo človek koná tak či onak, aké sú jeho dôvody alebo príčiny, ktoré ho vedú práve k tomu či onomu postupu.

Dôležitú úlohu tu zohrávajú motívy. Rôzni jedinci sa v tej istej situácii môžu správať rôzne alebo podobne a podobné motívy môžu vyvolať odlišné správanie. Spôsob motivovania ovplyvňuje rozdiely v ľudskom správaní a v jeho výsledkoch. Pri tých istých predpokladoch je možné dosiahnuť rozličné výsledky práve vďaka motivácii. Preto má motivácia dôležité postavenie vo výchovno vzdelávacom procese. Uľahčuje nielen učiteľovi prácu so žiakom, ale aj žiakovi osvojovanie si nových vedomostí. Čím máme mladších žiakov, tým je motivácia na vyučovaní potrebnejšia.

Hlavným prostriedkom motivácie v učebnej činnosti žiaka, sú učebné úlohy a učiteľ, ktorý žiakov neustále motivuje k samostnej, aktívnej a tvorivej práci. Jedným z dôležirých činiteľov v učebnom procese je osobnosť učiteľa.

Dobrý učiteľ musí poznať veľa spôsobov motivácie. Nemenej dôležitá v učebnom procese sa javí aj kvalifikácia učiteľa, jeho povaha, charakter, vlastnosti, temperament, štýl práce, a jeho vzťah k deťom.

Vhodná motivácia môže vyvolávať a udržiavať záujem žiaka o učenie, o daný predmet, o určitú učebnú činnosť. Naopak, používanie nevhodných motivačných činiteľov môže u žiaka brzdiť rozvíjanie vzťahu k učeniu, dokonca priamo vyvolávať nezáujem, či odpor k učeniu, učiteľ si musí uvedomiť, že rozvoj motivácie sa vždy napája na konkrétnu učebnú činnopť. Rozvoj motivácie bez činnosti neexistuje.

Myslím si, že skutočná profesionalita učiteľa okrem kvalifikácie a vedomostí vyplýva z jeho lásky k deťom, z jeho lásky k práci, z jeho tvorivého prístupu k sebe, deťom, vyučovnaniu a výchove.

Kľúčové slová:

aktivita

motivácia

žiaci



Obsah:
  • 1 Úvod
    2 Druhy motivácie
    3 Metódy vyučovania vedúce k aktivite a tvorivosti
    4 Spôsoby rozvoja motivácie (zapojenie žiakov do učenia)
    5 Motivácia pomocou hodnotenie
    6 Záver
    7 Zoznam použitej literatúry

Zdroje:
  • Turek, I. : Didaktika, Iura Edition, spol. s r. o. ISBN 978-80-8078-322-8
  • Petlák, E. : Pedagogicko-didaktická práca učiteľa, IRIS v Bratislave 2000, ISBN 80-89018-05-X
  • Ďurič, L. : Psychológia pre učiteľov. Bratislava : SPN, 1973
  • Zelina, M. : Stratégie a metódy rozvoja osobnosti dieťaťa, IRIS, Bratislava 1996, ISBN 80-967013-4-7
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko