Schopnosti dobrého manažéra
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
14 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
7240 |
Posledná úprava
17.01.2018 |
Zobrazené
1 936 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Všetci sa pravdepodobne zhodneme na tom, že efektívna komunikácia je základným nástrojom riadenia a vedenia ľudí. Paradoxne, komunikácia je veľmi často aj v úspešných firmách a organizáciách delegovaná na komunikačné oddelenie v rámci funkčnej štruktúry organizácie a podceňuje sa význam a dosah priamej komunikácie manažérov na všetkých úrovniach riadenia.
Každodenná manažérska činnosť je veľmi rozmanitá. Oproti minulosti sa zmenila najmä v tom, že jej charakter je menej prikazovací a represívny, zato viac komunikatívny. Komunikácia tu je dvojsmerná, od špičky manažérskej pyramídy k jej základu a naopak. Základné úlohy manažéra sa delia do nasledujúcich bodov: 1. Plánovanie; 2.Organizovanie; 3. Výber pracovníkov a ich rozmiestňovanie; 4.Vedenie; 5. Kontrola. Ich plnenie určujú schopnosti a skúsenosti manažérskej práce. Významná a rozsiahla časť práce manažmentu je zameraná na prácu s ľuďmi, preto riadenie ľudských zdrojov predstavuje jeho najdôležitejšiu a najzodpovednejšiu úlohu.
Kľúčové slová:
dobrý manažér
komunikácia
komunikačné schopnosti
firma
plánovanie
organizovanie
vedenie
Obsah:
- Kto je zodpovedný za komunikáciu?
Manažér v procese zmeny
Spojiť rôzne očakávania
Komunikačné úlohy a schopnosti manažéra
Schopnosti dobrého manažéra:
Ako podporiť manažérov v komunikácii
Záver
Literatúra:
Zdroje:
- Hudák, J. a kol.: Manažment, SPU, Nitra, 1998
- Škvareninová, O.: Rečová komunikácia, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2004
- Szarková M.: Psychológia pre manažérov a podnikateľov, Sprint, 2007
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.