Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Segmentácia trhu, výber cieľového trhu a trhová pozícia

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
151 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
1235
Posledná úprava
26.06.2015
Zobrazené
10 717 x
Autor:
manintherain
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Trhy

Obsah pojmu trh sa v priebehu rokov vyvíjal a charakterizoval rôzne. V pôvodnom význame trh znamenal miesto, kde sa kupujúci a predávajúci stretávali, aby si vymieňali výrobky a služby. Stredoveké mestá mali trhoviská (trhové námestia), kde predávajúci prinášali svoj tovar a kupujúci hľadali možnosti nákupu. Pre ekonóma sa trh skladá zo všetkých kupujúcich a predávajúcich, ktorí obchodujú s určitými výrobkami a službami. Napr. trh nealkoholických nápojov tvoria hlavní predávajúci, ako Coca cola, Pepsi a všetci kupujúci, ktorí kupujú nealkoholické nápoje. Pre marketéra trh znamená súhrn všetkých existujúcich a potenciílnych kupujúcich.

Organizácie, ktoré predávajú na spotrebiteľských trhoch a trhoch výrobnej sféry, si uvedomujú, že nemôžu uspokojiť všetkých kupujúcich na týchto trhoch alebo že nie všetkých kupujúcich možno uspokojiť rovnakým spôsobom. Kupujúci sú príliš početní, veľmi rozptýlení, majú rôznorodé potreby a spôsoby nákupu. Jednotlivé firmy sa odlišujú svojou schopnosťou poslúžiť rôznym segmentom trhu. Každá firma by si mala na trhu identifikovať skupiny, ktoré vie najlepšie obslúžiť.

Kľúčové slová:

segmentácia trhu

výber cieľových skupín

tvorba trhovej pozície

marketing

trh

stratégia

spotrebiteľský trh



Obsah:
  • Segmentácia trhu, výber cieľových skupín a tvorba trhovej pozície
    Trhy
    Segmentácia trhu
    Proces segmentácie trhu, cieľové skupiny a určenie trhovej pozície
    Hlavné parametre segmentácie spotrebiteľských trhov
    Geografická segmentácia
    Demografická segmentácia
    Hlavné parametre segmentácie spotrebiteľských trhov
    Psychografická segmentácia
    Segmentácia podľa správania
    Výber cieľových skupín
    Tri alternatívy pokrytie trhu
    Tri stratégie pokrytia trhu
    Výber stratégie pokrytia trhu
    Pozícia na trhu
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • Philip Kotler, Gary Armstrong - Marketing, SPN 1992, Bratislava
  • E. Jerome McCarthy, Wiliam D. Perreault, Jr. - Basic Marketing, Irwin 1990, USA
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko