Popis:
Cambridgeská ekonomická škola je školou ekonomického myslenia, ktorej základy položil Alfred Marshall. Bol zakladateľom a zároveň osobnosťou tak výraznou, že ostatní príslušníci tejto školy prevzali spôsob jeho ekonomickej analýzy. Dôležitým znakom školy bola snaha uchovať myšlienky anglických klasikov, napríklad Adama Smitha. Výrazný bol jej záujem o ekonomickú rovnováhu a o ekonomický blahobyt.
Od Lausanskej školy sa odlišovala v chápaní všeobecnej rovnováhy trhov. Cambridgeská ekonomická škola používala metódu čiastočnej rovnováhy trhu: skúmala dopyt, ponuku a rovnováhu určitého trhu za predpokladu, že na všetkých ostatných trhoch neprichádza k žiadnym zmenám. Tento pohľad bol značne zjednodušený, avšak do dnešných dní pretrval a používa sa v mikroekonómii.
Až do 30. rokov je možné hovoriť o cambridgeskej škole ako o „anglickej škole“ - takýto bol jej význam na tejto zemi. Zo známych anglických ekonómov je iba John R. Hicks, ktorý neinklinoval ku cambridgeskej škole, ale rozvíjal metódy lausannskej školy.
Znakom tejto školy, ktorý jej dal Marshall, bola snaha uchovať tradíciu anglických klasikok A. Smitha, D. Ricarda a J. S. Milla. To bol dôvod, prečo sa pre ňu ujalo označenie neoklasická.
Kľúčové slová:
Seminárka
Ekonomické teórie
Ekonomika
Seminárna práca
Semestrálna práca
Cambridgeská škola
Obsah:
- Úvod -3-
Cambridgeská rovnica -4-
Alfred Marshall -4-
Marshallová analýza dopytu -5-
Analýza ponuky a výrobných nákladov -7-
John Bates Clark -7-
Arthur C.Pigou -8-
Teória blahobytu -9-
Zoznam použitej literatúry -10-