Popis:
ÚVOD
V dnešnej dobe môžeme zaznamenať nový pohľad na komunikáciu ako na prostriedok interaktívneho dialógu medzi firmou a jej zákazníkmi. Firmy si musia položiť nielen otázku: „Ako nájdeme svojich zákazníkov?“, ale tiež otázku: „Ako nájdu zákazníci nás?“ Vďaka technologickému pokroku môžu dnes ľudia spolu komunikovať nielen prostredníctvom tradičných médií (novín, rozhlasu, telefónu a televízie), ale tiež nových médií (počítačov, faxov, mobilných telefónov a pagerov). V dôsledku poklesu nákladov na komunikáciu sú firmy nútené presúvať sa od prostriedkov masovej komunikácie k takým prostriedkom, ktoré umožňujú dvojstranný dialóg.
Komunikácia firmy však presahuje rámec konkrétnych komunikačných prostriedkov. Štylizácia produktu a jeho cena, tvar a farba obalu, oblečenie a správanie personálu, každý kontakt so značkou vyvolá nejaký dojem, ktorý môže zlepšiť alebo zhoršiť vzťah zákazníka k firme. „Nielen komunikačný, ale celý marketingový mix musí byť zladený tak, aby firma dosiahla predpokladané strategické postavenie.“ (Kotler, 2001, s.541)
Kľúčové slová:
verbálna komunikácia
neverbálna komunikácia
písomná komunikácia
prvky komunikačného mixu
Obsah:
- Úvod -3-
I. Podstata a proces marketingovej komunikácie -4-
1.1 Význam komunikácie -4-
1.2 Druhy komunikácie -4-
II. Komunikačný mix -6-
2.1 Tvorba komunikačného mixu -7-
2.2 Podstata jednotlivých komunikačných nástrojov -7-
2.3 Komunikačná stratégia -9-
III. Medzinárodná komunikačná politika -10-
Záver -12-
Zoznam použitej literatúry -13-
Zdroje:
- Čimo,J. - Mariaš,M.:Riadenie marketingových aktivít.Bratislava.GeoPARNAS.2005.273s.
- Kotler,P. - Armstrong,G.:Marketing.Praha:GRADA.2004.856s.
- Kotler,P.: Marketing management. Praha:GRADA.2001.719s.