Seminárna práca na tému Rodina
«»
Popis:
Seminárna práca na tému Rodina - podrobne vypracovaná....
Všeobecná charakteristika rodiny. Funkcie rodiny.Druhy rodín. Spôsob výchovy a rodinné štýly. Školský neprospech spôsobený rodinou. Charakteristika súčasnej rodiny. Výchovné otázky v rodine.
Rodina je prvým sociálnym prostredím, do ktorého sa dieťa narodí. Je východiskovým terénom socializačného procesu a „spojovacím mostíkom“ medzi jednotlivcom a spoločnosťou.
Rodina patrí medzi najdôležitejšie spoločenské inštitúcie. Jej význam spočíva v kľúčovej roli- v procese spoločenského rozvoja jedinca. V priebehu dejín prešla ako všetky inštitucionalizované a spoločensky regulované skupiny procesom neustálych zmien.
Vystriedali sa rôzne typy manželstiev a rodiny:
a.) skupinové- trvalé spolužitie skupiny mužov a žien,
b.) polyandrické- spolužitie jednej ženy so skupinou mužov,
c.) polygamné- spolužitie jedného muža s niekoľkými ženami,
d.) monogamné- spolužitie jedného muža a jednej ženy.
Kľúčové slová:
charakteristika rodiny
rodina
funkcie
druhy rodiny
rodinné štýly
spôsob výchovy
školský neprospech
súčasná rodina
výchovné otázky
Obsah:
- 1. Všeobecná charakteristika rodiny
1. 1 Funkcie rodiny
- Biologická funkcia- reprodukčná
- Ekonomická funkcia
- Výchovná funkcia
- Emocionálna a psychohygienická funkcia
- Ochranná funkcia
- Socializačná funkcia
1. 2 Druhy rodín
2. Spôsob výchovy a rodinné štýly
- Autoritatívny štýl (autokratický, autoritársky)
- Permisívny štýl (liberálny, voľný, laissez-faire)
- Demokratický štýl (kooperatívny, partnerský, sociálno-integračný)
3. Školský neprospech spôsobený rodinou
4. Charakteristika súčasnej rodiny
- Veľkosť rodiny
- Nestabilita rodiny
- Dezintegrácia rodiny
- Snaha po vyššom životnom štandarde
5. Výchovné otázky v rodine
Zdroje:
- BAUMAN, Z. : Sociologie. Praha: 1965.
- HRONCOVÁ, J. : Sociológia výchovy. Banská Bystrica: 1996.
- SZCEPANSKI, J. : Základní sociologické pojmy. Praha: 1966.
- ONDREJKOVIČ, O., POLIAKOVÁ, E. : Protidrogová výchova.Bratislava: 1999.
- KLAPILOVÁ, S: : Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: 1996.
- VIŠŇOVSKÝ, Ľ., KAČÁNI, V. : Základy školskej pedagogiky. Bratislava: IRIS.
- FALTIN, M. : Delikvencia detí a mladistvých. BRATISLAVA: 1972.
- KARIKOVÁ, S. : Kapitoly z pedagogickej psychológie. ŽILINA: ŽILINSKÁ UNIVERZITA, 2006.
- KRAUS, B. : Sociologické problémy výchovy. Hradec Králové: PF, 1978.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.