Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Seminárna práca z Komunikácie v manažmente

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
85 x
Veľkosť
1,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7723
Posledná úprava
09.05.2018
Zobrazené
5 835 x
Autor:
szkitike
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
„Komunikácia predstavuje moc. Kto sa naučil ju efektívne využívať, môže zmeniť svoj pohľad na svet aj pohľad, ktorým svet pozerá na neho.“
Anthony Robbins

Manažéri v súčasných firmách si uvedomujú, že dobrá komunikácia medzi ľuďmi vnútri organizácie sa môže javiť ako kľúčový problém. Sú si vedomí, že efektívne fungovanie komunikácie, vhodná firemná kultúra, či príjemná pracovná atmosféra dokážu pôsobiť nielen ako jasný motivátor pre zamestnancov, ale aj ako faktor úspešnosti firmy pri presadzovaní a dosahovaní jej cieľov.

Komunikácia je prostriedkom riadenia, spojenia ľudí v organizácií pre dosiahnutie spoločných cieľov a zámerov. Komunikácia predstavuje nepretržitý proces dorozumievania ľudí pomocou výmeny informácií, správ, údajov, myšlienok, názorov, postojov, pocitov, predstáv... Je to prenos vzájomného dorozumievania pomocou určitých symbolov.
Umenie komunikovať je jedným z najdôležitejšich atribútov úspešného riadiaceho pracovníka - manažéra. Aby mohli riadiaci pracovníci všetkých úrovní efektívne fungovať, musia disponovať informáciami potrebnými pre vykonávanie manažérskych funkcií.

Kľúčové slová:

Komunikačný proces

Komunikačné zručnosti

Verbálna komunikácia

počúvanie

Neverbálna komunikácia

Vnútropodniková komunikácia



Obsah:
  • ÚVOD
    Čo je to komunikácia
    Komunikačný proces
    Typy komunikácie - komunikačné vzorce:
    Interpersonálna komunikácia
    Komunikačné zručnosti
    1) Verbálna komunikácia
    2) Počúvanie a načúvanie:
    3) Neverbálna komunikácia
    Asertivita
    Empatia
    Persuázia
    4.) Masová komunikácia
    Vnútropodniková komunikácia
    Komunikácia s externým prostredím podniku
    Bariéry firemnej komunikácie
    Význam komunikácie v práci manažéra
    Špecifické typy manažérskej a marketingovej komunikácie
    Konfliktom sa nemožno vyhnúť, treba ich riešiť
    Použitá literatúra:

Zdroje:
  • Višňovský, J. - Nagyová, Ľ. - Šajbidorová, M.: Manažment ľudských zdrojov. Nitra, ES VŠP, 1996
  • Khelerová, Vladimíra: Komunikační dovednosti manažera. Praha, Grada Publishing, 1995
  • DeVito J.A. 1999: Základy mezilidské komunikace, Grada, Praha
  • Dobšovič, Ľ.: Naučte sa riešiť konflikty. Komunikácia a sebaúcta v medziľudských vzťahoch. Bratislava, Fontana
  • Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik. Praha, Grada, 1994
  • DeVITO, Joseph. Základy meziliddské komunikace. Praha: Smena, 1999
  • Majtán M. a kol..: Manažment. Bratislava: SPRINT, 2003
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko