Popis:
„Komunikácia predstavuje moc. Kto sa naučil ju efektívne využívať, môže zmeniť svoj pohľad na svet aj pohľad, ktorým svet pozerá na neho.“
Anthony Robbins
Manažéri v súčasných firmách si uvedomujú, že dobrá komunikácia medzi ľuďmi vnútri organizácie sa môže javiť ako kľúčový problém. Sú si vedomí, že efektívne fungovanie komunikácie, vhodná firemná kultúra, či príjemná pracovná atmosféra dokážu pôsobiť nielen ako jasný motivátor pre zamestnancov, ale aj ako faktor úspešnosti firmy pri presadzovaní a dosahovaní jej cieľov.
Komunikácia je prostriedkom riadenia, spojenia ľudí v organizácií pre dosiahnutie spoločných cieľov a zámerov. Komunikácia predstavuje nepretržitý proces dorozumievania ľudí pomocou výmeny informácií, správ, údajov, myšlienok, názorov, postojov, pocitov, predstáv... Je to prenos vzájomného dorozumievania pomocou určitých symbolov.
Umenie komunikovať je jedným z najdôležitejšich atribútov úspešného riadiaceho pracovníka - manažéra. Aby mohli riadiaci pracovníci všetkých úrovní efektívne fungovať, musia disponovať informáciami potrebnými pre vykonávanie manažérskych funkcií.
Kľúčové slová:
Komunikačný proces
Komunikačné zručnosti
Verbálna komunikácia
počúvanie
Neverbálna komunikácia
Vnútropodniková komunikácia
Obsah:
- ÚVOD
Čo je to komunikácia
Komunikačný proces
Typy komunikácie - komunikačné vzorce:
Interpersonálna komunikácia
Komunikačné zručnosti
1) Verbálna komunikácia
2) Počúvanie a načúvanie:
3) Neverbálna komunikácia
Asertivita
Empatia
Persuázia
4.) Masová komunikácia
Vnútropodniková komunikácia
Komunikácia s externým prostredím podniku
Bariéry firemnej komunikácie
Význam komunikácie v práci manažéra
Špecifické typy manažérskej a marketingovej komunikácie
Konfliktom sa nemožno vyhnúť, treba ich riešiť
Použitá literatúra:
Zdroje:
- Višňovský, J. - Nagyová, Ľ. - Šajbidorová, M.: Manažment ľudských zdrojov. Nitra, ES VŠP, 1996
- Khelerová, Vladimíra: Komunikační dovednosti manažera. Praha, Grada Publishing, 1995
- DeVito J.A. 1999: Základy mezilidské komunikace, Grada, Praha
- Dobšovič, Ľ.: Naučte sa riešiť konflikty. Komunikácia a sebaúcta v medziľudských vzťahoch. Bratislava, Fontana
- Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik. Praha, Grada, 1994
- DeVITO, Joseph. Základy meziliddské komunikace. Praha: Smena, 1999
- Majtán M. a kol..: Manažment. Bratislava: SPRINT, 2003