Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Seminárna práca z predmetu Marketing Manažment

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40496
Posledná úprava
07.07.2012
Zobrazené
1 288 x
Autor:
anna.michalickova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Identifikujte predmet činnosti prostredníctvom trhovej príležitosti, ktorá umožňuje využitie strategickej medzery na trhu vzhľadom na trendy, ktoré sa núkajú v rámci jednotlivých zložiek makroprostredia.
V priebehu posledných niekoľkých rokov zažilo ekologické poľnohospodárstvo ako aj produkty šetrné k životnému prostrediu dynamický rozvoj. So zvyšujúcou sa náročnosťou na kvalitu produktov a s rastúcim environmentálnym povedomím obyvateľov sa mení aj spotrebiteľské správanie. Priaznivo vyzerá aj situácia na Slovensku, kde biopotraviny a produkty šetrné k životnému prostrediu dostali priestor aj v obchodných reťazcoch. Súčasný trend možno vidieť aj na prispôsobovaní sa slovenských firiem, napríklad aj poskytovaním tzv. „biocateringu," či organizovaním rôznych školení a osláv berúc do úvahy ich „ekologickú stopu".

Najnovšie prieskumy viacerých slovenských agentúr a obchodných reťazcov ukazujú, že potenciál na Slovensku existuje a dopyt - predovšetkým po biopotravinách - sa neustále zvyšuje.
Biopotraviny sú potraviny, ktoré sú vyrobené výhradne z bioproduktov pri použití len zákonom povolených zložiek, prídavných látok a materiálov. Obsahujú však najmenej 95 % zložiek potravín pochádzajúcich z bioproduktov s osvedčením o ekologickom pôvode.

Bioprodukty sú rastlinné a živočíšne výrobky vyrobené systémom ekologickej poľnohospodárskej výroby. Spĺňajú všetky predpisy zákona o ekologickom poľnohospodárstve (421/2004 Z. z.) a podrobujú sa pravidelnej kontrole na každom stupni. Bioproduktom je napríklad dopestované obilie, zelenina, doplnkové potraviny, krmivá, ďalej vychované zvieratá, ako napríklad hydina, ovce, ale i vajcia ekologických sliepok.
...

Kľúčové slová:

konkurenčné výhody

trhová príležitosť

východiskové stratégie

marketingový mix

bioprodukty



Obsah:
  • 1. Identifikujte predmet činnosti prostredníctvom trhovej príležitosti, ktorá umožňuje využitie strategickej medzery na trhu vzhľadom na trendy, ktoré sa núkajú v rámci jednotlivých zložiek makroprostredia.
    2. Svoju firmu popíšte slovami, ktoré vystihnú „zákazníkove želanie“ a pritom sa odlíšte od konkurencie. Nepoužívajte popis predmetu činnosti prostredníctvom produktov.
    3. Pokúste sa naformulovať východiskové stratégie marketingového mixu tak, aby zodpovedali princípom udržateľného marketingu v porovnaní s konkurentom, ktorý pracuje na tom istom predmete činnosti, ale neuplatňuje udržateľný princíp v marketingových aktivitách.
    4. Podrobne identifikujte obsluhovaný segment. Identifikujte, akým spôsobom bude firma ponúkať tzv. spotrebiteľskú pridanú hodnotu pre zákazníka.
    5. Identifikujte konkurenčné výhody udržateľnej marketingovej príležitosti.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko