Popis:
1. Identifikujte predmet činnosti prostredníctvom trhovej príležitosti, ktorá umožňuje využitie strategickej medzery na trhu vzhľadom na trendy, ktoré sa núkajú v rámci jednotlivých zložiek makroprostredia.
V priebehu posledných niekoľkých rokov zažilo ekologické poľnohospodárstvo ako aj produkty šetrné k životnému prostrediu dynamický rozvoj.
So zvyšujúcou sa náročnosťou na kvalitu produktov a s rastúcim environmentálnym povedomím obyvateľov sa mení aj spotrebiteľské správanie. Priaznivo vyzerá aj situácia na Slovensku, kde biopotraviny a produkty šetrné k životnému prostrediu dostali priestor aj v obchodných reťazcoch. Súčasný trend možno vidieť aj na prispôsobovaní sa slovenských firiem, napríklad aj poskytovaním tzv. „biocateringu," či organizovaním rôznych školení a osláv berúc do úvahy ich „ekologickú stopu".
Najnovšie prieskumy viacerých slovenských agentúr a obchodných reťazcov ukazujú, že potenciál na Slovensku existuje a dopyt - predovšetkým po biopotravinách - sa neustále zvyšuje.
Biopotraviny sú potraviny, ktoré sú vyrobené výhradne z bioproduktov pri použití len zákonom povolených zložiek, prídavných látok a materiálov. Obsahujú však najmenej 95 % zložiek potravín pochádzajúcich z bioproduktov s osvedčením o ekologickom pôvode.
Bioprodukty sú rastlinné a živočíšne výrobky vyrobené systémom ekologickej poľnohospodárskej výroby. Spĺňajú všetky predpisy zákona o ekologickom poľnohospodárstve (421/2004 Z. z.) a podrobujú sa pravidelnej kontrole na každom stupni. Bioproduktom je napríklad dopestované obilie, zelenina, doplnkové potraviny, krmivá, ďalej vychované zvieratá, ako napríklad hydina, ovce, ale i vajcia ekologických sliepok.
...
Kľúčové slová:
konkurenčné výhody
trhová príležitosť
východiskové stratégie
marketingový mix
bioprodukty
Obsah:
- 1. Identifikujte predmet činnosti prostredníctvom trhovej príležitosti, ktorá umožňuje využitie strategickej medzery na trhu vzhľadom na trendy, ktoré sa núkajú v rámci jednotlivých zložiek makroprostredia.
2. Svoju firmu popíšte slovami, ktoré vystihnú „zákazníkove želanie“ a pritom sa odlíšte od konkurencie. Nepoužívajte popis predmetu činnosti prostredníctvom produktov.
3. Pokúste sa naformulovať východiskové stratégie marketingového mixu tak, aby zodpovedali princípom udržateľného marketingu v porovnaní s konkurentom, ktorý pracuje na tom istom predmete činnosti, ale neuplatňuje udržateľný princíp v marketingových aktivitách.
4. Podrobne identifikujte obsluhovaný segment. Identifikujte, akým spôsobom bude firma ponúkať tzv. spotrebiteľskú pridanú hodnotu pre zákazníka.
5. Identifikujte konkurenčné výhody udržateľnej marketingovej príležitosti.