Six Sigma
«»
Popis:
Six Sigma
- je podnikateľská stratégia, ktorá organizáciám umožňuje prudko zlepšiť ich úroveň pomocou plánovania a monitorovania každodenných podnikateľských aktivít spôsobom, ktorý minimalizuje výskyt chýb a potrebné zdroje a zvyšuje spokojnosť zákazníka. Stratégia Six Sigma sa orientuje hlavne na prevenciu chýb, skrátenie priebežnej doby výroby a úspory nákladov. Jej uplatnenie predstavuje prísnu, sústredenú a vysoko efektívnu realizáciu osvedčených princípov a metód manažmentu kvality. Aj napriek tomu, že vo filozofii Six Sigma je zdôrazňovaná orientácia na zlepšovanie rentability, jej bezprostredným vedľajším produktom je zlepšovanie kvality, hospodárnosti a produktivity.
Svoj názov získala podľa gréckeho písmena sigma, ktoré označuje odchýlku.
Kľúčové slová:
Six Sigma
spokojnosť zákazníka
zlepšovanie procesov
minimalizácia chýb
DMAIC
zlepšovanie rentability
proaktívny manažment
histogram
zamestnanec
Obsah:
- Six Sigma
Cieľom zavedenia konceptu Six Sigma je
Prečo práve stratégia Six Sigma?
Výhody Six Sigma
Čo dosiahli významné svetové spoločnosti zavedením stratégie Six Sigma?
Základné princípy Six Sigma
Nástroje Six Sigma
Prínosy Six Sigma
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.