Skladovanie
Popis:
Mnohé firmy považujú za hlavný cieľ distribúcie dodanie správneho tovaru v správnom čase na správne miesto pri najnižších nákladoch. Ale ani jeden logistický systém nemôže súčasne maximalizovať služby zákazníkom a minimalizovať náklady. Zároveň firma musí zohľadňovať pozície konkurencie, obvykle sa snaží poskytnúť aspoň takú istú úroveň ako konkurencia.
Ďalším cieľom, ktorý chce podnik dosiahnuť, je maximalizácia zisku. Ak je známy cieľ, firma môže navrhnúť logistický systém, ktorý minimalizuje náklady.
Z pozície všeobecnej ekonomickej teórie základnou úlohou distribúcie je vytváranie rovnováhy medzi ponukou a dopytom v národnom hospodárstve. Rozlišujeme tri okruhy pôsobnosti funkcií v distribúcii: oblasť reálnych tovarov, oblasť nominálnych tovarov a oblasť komunikácií. Posledná oblasť je charakterizovaná získavaním informácií, napr. aj pri skladovaní tovaru.
Skladovanie zaraďujeme medzi vedľajšie funkcie distribúcie. Skladovanie zásob je súčasne hlavnou témou tejto seminárnej práce.
Kľúčové slová:
skladovanie
optimalizácia skladov
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.