Školská integrácia
«»
Popis:
Začleňovanie postihnutých ľudí do spoločnosti predstavuje zložitý proces, vyžadujúci ľudské pochopenie, rešpekt a ochotu pomáhať druhým a je bezpochybne dôležitým faktorom ovplyvňujúcim plnohodnotný rast a vývin postihnutého človeka. Vo svojej seminárnej práci som sa pokúsila čitateľovi priblížiť proces integrácie zdravotne postihnutých ľudí v sociálnom prostredí a tiež prijatie týchto ľudí spoločnosťou, t. j. proces, ktorý nazývame inklúzia.
Náš školský systém používa v súčasnej dobe prevažne termín postihnuté alebo zdravotne postihnuté dieťa a žiak. Predtým sa v rovnakej súvislosti hovorilo o žiakoch defektných, žiakoch vyžadujúcich zvláštnu starostlivosť, inokedy o deťoch handicapovaných.
Kľúčové slová:
handicap
postihnutie
integrácia
sociálna adaptácia
inklúzia
Obsah:
- Úvod
1. Zdravotne postihnuté deti – základná terminológia (Integrácia, Inklúzia, Defekt, Postihnutie, Handicap, Handicapovaný žiak)
2. Diagnostika postihnutia
2.1 Typy diagnostiky
3. Integrácia zdravotne postihnutého dieťaťa do prostredia zdravých detí ako metóda sociálnej adaptácie
4. Cieľ a proces integrácie
4.1 Od integrácie i inklúzii
5. Inkluzívna trieda
5.1 Princípy inklúzie
Záver
Literatúra
Zdroje:
- MERTIN, V. 1995. Individuální vzdělávací program. Prah: Portal 1995. ISBN 80-7178-544-X, str. 88
- LANG G. – BERBERICHOVÁ CH.: Každé dítě potřebuje speciální přístup, Praha: Portal, ISBN 80-7178-144-4, str. 146.
- HRITZ, Ľ. 1999. Integrácia zdravotne postihnutého dieťaťa do prostredia zdravých detí ako metóda sociálnej adaptácie. In: Slovenská pedagogika, č. 3/4. ISSN 1335-3837.
- KLEIN, F. 2002. Podnety k integrácii a inklúzii postihnutých ľudí. In: Efeta, roč. 12, č. 2. ISSN 1335-1397.
- KVAŠŠAY, P. 1999. Integrovať či neintegrovať. In: Učiteľské noviny, roč. 49, č. 7. ISSN 0139-5769, str. 8
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.