Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Školská integrácia

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35833
Posledná úprava
12.06.2011
Zobrazené
1 299 x
Autor:
sweetchild
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Začleňovanie postihnutých ľudí do spoločnosti predstavuje zložitý proces, vyžadujúci ľudské pochopenie, rešpekt a ochotu pomáhať druhým a je bezpochybne dôležitým faktorom ovplyvňujúcim plnohodnotný rast a vývin postihnutého človeka. Vo svojej seminárnej práci som sa pokúsila čitateľovi priblížiť proces integrácie zdravotne postihnutých ľudí v sociálnom prostredí a tiež prijatie týchto ľudí spoločnosťou, t. j. proces, ktorý nazývame inklúzia.

Náš školský systém používa v súčasnej dobe prevažne termín postihnuté alebo zdravotne postihnuté dieťa a žiak. Predtým sa v rovnakej súvislosti hovorilo o žiakoch defektných, žiakoch vyžadujúcich zvláštnu starostlivosť, inokedy o deťoch handicapovaných.

Kľúčové slová:

handicap

postihnutie

integrácia

sociálna adaptácia

inklúzia



Obsah:
  • Úvod
    1. Zdravotne postihnuté deti – základná terminológia (Integrácia, Inklúzia, Defekt, Postihnutie, Handicap, Handicapovaný žiak)
    2. Diagnostika postihnutia
    2.1 Typy diagnostiky
    3. Integrácia zdravotne postihnutého dieťaťa do prostredia zdravých detí ako metóda sociálnej adaptácie
    4. Cieľ a proces integrácie
    4.1 Od integrácie i inklúzii
    5. Inkluzívna trieda
    5.1 Princípy inklúzie
    Záver
    Literatúra

Zdroje:
  • MERTIN, V. 1995. Individuální vzdělávací program. Prah: Portal 1995. ISBN 80-7178-544-X, str. 88
  • LANG G. – BERBERICHOVÁ CH.: Každé dítě potřebuje speciální přístup, Praha: Portal, ISBN 80-7178-144-4, str. 146.
  • HRITZ, Ľ. 1999. Integrácia zdravotne postihnutého dieťaťa do prostredia zdravých detí ako metóda sociálnej adaptácie. In: Slovenská pedagogika, č. 3/4. ISSN 1335-3837.
  • KLEIN, F. 2002. Podnety k integrácii a inklúzii postihnutých ľudí. In: Efeta, roč. 12, č. 2. ISSN 1335-1397.
  • KVAŠŠAY, P. 1999. Integrovať či neintegrovať. In: Učiteľské noviny, roč. 49, č. 7. ISSN 0139-5769, str. 8
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko