Školská zrelosť
Popis:
Po dovŕšení šiesteho roku nastáva v živote dieťaťa veľká zmena. Pre väčšinu detí je vstup do školy veľkou záťažou, dieťa opúšťa svet hier a musí sa prispôsobiť životu v kolektíve a novým povinnostiam. Táto záťaž sa v dnešnej dobe ešte zväčšuje - rastú nároky na vzdelanie a pracovnú výkonnosť, rýchlym tempom pribúdajú stále nové poznatky z vedy a techniky. Už deti predškolského veku zúčastňujúce sa zápisu do prvého ročníka by mali disponovať určitými vedomosťami a zručnosťami, ktoré sú nenahraditeľné pre úspešné zahájenie a ďalší priebeh školskej dochádzky. Preto je dôležité zaoberať sa problematikou školskej zrelosti a pripravenosti. V práci vás oboznámime s týmito pojmami a zároveň vám poskytneme niekoľko techník a metód, ktorými je možné diagnostikovať dieťa a zistiť jeho pripravenosť na školu.
Zdroje:
- BANAŠ, J. a kol. 1989. Didaktika výtvarnej výchovy. II. vyd. Bratislava : SPN, 1989. ISBN 80–08–00013–9
- BEŇOVÁ, T. 1997. Chystajte ma do školy. Bratislava : Iris, 1997. ISBN 80-88778-40-9
- BRINDZA, J. 2007. Komunikačná pripravenosť detí na vstup do školy. In: KASÁČOVÁ a kol.: Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej a elementárnej edukácie. Banská Bystrica : UMB, 2007. ISBN 978-80-8083-359-6
- BUDÍKOVÁ, J. a kol. 2004. Je vaše dítě připraveno do první třídy? Brno : Press, 2004. ISBN 80-722-6637-3
- GAVORA, P. 2001. Diagnostikovanie a hodnotenie žiaka vo vyučovaní. In: KOLLÁRIKOVÁ, Z. – PUPALA, B.: Predškolská a elementárna pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7
- KASÁČOVÁ, B. 2007. Školská pripravenosť- cieľ predškolskej a východisko elementárnej edukácie. In: KASÁČOVÁ a kol.: Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej a elementárnej edukácie. Banská Bystrica : UMB, 2007. ISBN 978-80-8083-359-6
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.