Školský systém japonskej krajiny
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
15 x |
Veľkosť
0,5 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
18501 |
Posledná úprava
16.01.2009 |
Zobrazené
1 703 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Japonské školstvo sa v mnohom odlišuje od školstva európskeho a severoamerického. Považuje sa za jeden z rozhodujúcich zdrojov tzv. japonského zázraku po druhej svetovej vojne. Japonskí žiaci sa umiestňujú v svetových súťažiach na popredných miestach. Učitelia majú podstatne vyššie spoločenské ocenenie a postavenie ako učitelia v USA a Európe. Podobne je to i s ich platmi – v prvých rokoch služby sú vo všeobecnosti vyššie ako platy inžinierov, lekárnikov či obchodníkov. Záujem o učiteľské povolanie je veľmi vysoký, na fakulty pripravujúce učiteľov základných škôl sa hlási osemkrát viac uchádzačov, ako možno prijať a na štúdium na fakultách pripravujúcich učiteľov pre stredné školy je záujem ešte oveľa väčší.
Povinná školská dochádzka je 9 rokov. Japonský rok sa delí na 3 trimestre.
Kľúčové slová:
Japonsko
japonske školstvo
výchovno- vzdelávacie ciele
prímacie skušky
žiaci
učiteľ.
Zdroje:
- Tuma, M.: Kľúč k japonskému úspechu. Neografia, a.s, Martin.1998.
- ISBN 80-88892-15-5.
- http://www.modernaskola.sk/rs,c163/-Japonsko
- Zelina, M.:Nové trendy pedagogiky v kontexte európskeho a svetového vývoja. Technológia vzdelávania 4.2,3,4, 1996
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.