Popis:
Slovenský rozhlas a Slovenská televízia patria medzi dôležité verejnoprávne inštitúcie sú súčasťou špecializovaných druhov samospráv, ale zároveň plnia úlohy štátnej správy. Tieto inštitúcie umožňujú optimalizovať funkcie štátu, pretože sú činné a neutrálne pôsobia v prospech štátu a jeho občanov , sú nezávislé od ústrednej a miestnej štátnej správy, ale aj od samosprávy a súkromnej správy. Verejnoprávne inštitúcie od svojho vzniku zohrávajú veľmi dôležitú úlohu pri poskytovaní informácií z oblasti politiky, športu, kultúry a rôznych iných udalostí, ktoré sa udejú na Slovensku a vo svete. Ponúkajú nám aktuálne informácie o dianí v našej spoločnosti.
Keďže za posledných pár rokov vzniklo veľa komerčných televízií a rádií, ktoré sú ich veľkou konkurenciou, majú tieto média mnoho problémov, či už s obsahovou štruktúrou, personálnym obsadením a vo veľkej miere vo finančnej oblasti, aby týmto komerčným médiám mohli konkurovať. Okrem komerčných celoštátnych médií vzniklo aj mnoho regionálnych televízii, ktoré ponúkajú informácie o dianí v regiónoch, čo je predsa bližšie občanom v jednotlivých regiónoch a verejnoprávne médiá im nevenujú toľko pozornosti a priestoru.
Kľúčové slová:
slovenský rozhlas
rádio slovensko
rádio regina
perspektívy rozvoja
vysielanie
okruhy
Obsah:
- ÚVOD 3
1 SLOVENSKÝ ROZHLAS 4
1.1 Okruhy Slovenského rozhlasu 4
1.1.1 Rádio Slovensko - Slovenský rozhlas 1 4
1.1.2 Rádio Regina - Slovenský rozhlas 2 4
1.1.3 Rádio Devín - Slovenský rozhlas 3 5
1.1.4 Rádio_ FM - Slovenský rozhlas 4 5
1.1.5 Rádio Patria - Slovenský rozhlas 5 5
1.1.6 Rádio Slovakia International - Slovenský rozhlas 6 5
1.2 Vysielanie Slovenského rozhlasu 6
1.3 Perspektívy rozvoja Slovenského rozhlasu 7
2 SLOVENSKÁ TELEVÍZIA 8
2.1 Okruhy Slovenskej televízie 8
2.2 Vysielanie Slovenskej televízie 9
2.3 Perspektívy rozvoja Slovenskej televízie 9
3 ZÁVER 11
4 ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV 13
Zdroje:
- CZWITKOVICS, T. 2007. Ekonomika verejnoprávnych médií. In: Trend, roč.17, 2007, č. 31, s.24-27. ISSN 1335-0684
- CZWITKOVICS, T. 2007. Marketing a médiá. In: Trend, roč.17, 2007, č. 34, s.28. ISSN 1335-0684