Sociálny rozmer výchovy a vzdelávania mladých Rómov
«»
Popis:
Každý jedinec od narodenia žije v spoločnosti iných ľudí a je členom istej spoločnosti. Preberá v nej jazyk, nálady, postoje, správania a hodnotový systém. Človek sa stáva jej súčasťou, no zároveň sám na ňu pôsobí a má v nej určité právo. Jedným z práv je aj právo dieťaťa na vzdelanie. „ Deti prichádzajú na svet nehotové, potrebujú sa učiť a sú schopné sa učiť, sú vnímavé tak voči dobrým ako aj zlým vplyvom. To či budú životaschopné alebo nie závisí na skúsenostiach, ktoré získavajú na dobrej alebo zlej výchove, ktorú od svojho okolia dostanú“. Na výchove detí sa do značnej miery podieľa rodina ale aj škola.
Kľúčové slová:
spoločnosť
výchova
vzdelávanie
hodnotový systém
rodina
škola
právo dieťaťa na vzdelanie
pedagogika
Obsah:
- Sociálny rozmer výchovy a vzdelávania mladých Rómov
Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- Doc. PhDr. HUDEČEK, T. PhD. - PhDr. HUDEČEK, V.: Sociálne a filozofické základy výchovy a vzdelávania. Prešov: 2007, ISBN 978-80-89055-74-6
- HRONCOVÁ,J.: Sociológia výchovy. Banská Bystrica: 1996, ISBN 80 888 25377
- Doc.VAŠEČKA, M.: Súhrnná správa o Rómoch na Slovensku. Bratislava: 2002, ISBN 80 889 35415
- Mgr. BALOGOVÁ - SLOBODNÍKOVÁ,M., PaedDR ZUBKOVÁ,I.: Romológia,. Žilina: 2003, ISBN 80 89 266045
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.