Popis:
Deti zvyknú byť živé, hravé, neposlušné, zvedavé. Je to aj špecifikom ich vývinového obdobia. Ak však ich živosť alebo neposlušnosť pretrváva, zaťažuje rodičov, je rušivá pre okolie, deti už nie sú považované za roztomilé a „živé striebro“, skôr ich začne okolie považovať za nevychované a drzé. Ak tieto problémy s dieťaťom pretrvávajú aj po nástupe do školy, kde má problémy s disciplínou, školským poriadkom a učením, treba hľadať príčiny tohto problému a riešiť ho, hlavne za pomoci odborníkov.
Kľúčové slová:
dysfunkčná porucha správania a hyperaktivity ADHD
porucha pozornosti ADD
dieťa v škole
hyperaktivita
impulzivita
problémy s čítaním
Obsah:
- ÚVOD
1. ČO JE TO ADHD/ADD?
2. PRÍČINY ADHD/ADD
3. DIAGNOSTIKA ADHD/ADD
4. DIEŤA S ADHD V ŠKOLE
4.1 Pred dignostikovaním ADHD
4.2 Špecifiká výchovno-vzdelávacieho procesu u detí s ADHD
4.2.1. Úprava prostredia a umiestnenie žiaka v triede
4.2.2. Organizácia vyučovania a práce žiaka
4.2.3. Špecifické postupy učiteľa na vyučovaní
4.2.4. Hodnotenie správania a učebných výsledkov žiaka
LITERATÚRA
Zdroje:
- KOMÁRIK, E. : Pedagogika emocionálne a sociálne narušených. 1. Vyd. Bratislava : 1999, 191 s. ISBN 80-223-1394-7
- LEVČÍKOVÁ, M. : Žiak s poruchami správania v základne a strednej škole. Metodicko-informatívny materiál. Bratislava, Ministerstvo školstva : 2004
- MUNDEN, A., ARCELUS, J. : Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 1. Vyd. Praha : 2002, 119 s. ISBN80-7178-625-X
- TRAIN, A. : Specifické poruchy chování a pozornosti. 1. Vyd. Praha : 1996, 164 s. ISBN 80-7178-131-2
- http://www.dys.sk
- http://www.education.gov.sk