Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Špecifické vývinové poruchy učenia

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
36 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
34838
Posledná úprava
09.06.2010
Zobrazené
2 803 x
Autor:
renebosela
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Špecifické poruchy učenia zaraďujeme k vývinovým poruchám učenia. Vývinovým z toho dôvodu, že ide o poruchy, ktoré sa prejavia až na určitom stupni vývinu (napr. vstupom do školy). Takéto poruchy učenia môžu život dieťaťa veľmi negatívne ovplyvniť na dlhú dobu, prípadne úplne znemožniť jeho plynulé vzdelávanie.
V mojej seminárnej práci sa bližšie zaoberám jednotlivými typmi špecifických vývinových porúch (ŠVP), príčinami vzniku a možnosťami ich odstránenia.
V prvej kapitole rozlišujem jednotlivé typy ŠVP (podľa Medzinárodnej klasifikácie chorôb v kategórii Porúch psychického vývinu) a zaoberám sa definíciou pojmu ŠVP z rôznych aspektov.
Z psychologicko - pedagogického hľadiska sa im bližšie venujem v konkrétnych kapitolách: Dyslexia, Dysgrafia, Dysortografia, Dyskalkúlia, Ďalšie dysfunkcie u detí a ich podkapitolách.

Kľúčové slová:

Špeciálna pedagogika

Špecifické vývinové poruchy učenia

Pedagogika

Poruchy učenia

Vývinové poruchy



Zdroje:
  • 1. ADAMIKOVÁ,M.: Pokus o identifikáciu mechanizmu čítania, Diplomová práca. Bratislava: Pedagogická Fakulta UK, 1997
  • 2. BLAŽKOVÁ,R.; MATOUŠKOVÁ,K.; VAŇUROVÁ,M.; BLAŽEK,M.: Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Paido, Brno: 2000
  • 3. LECHTA,V.: Symptomatické poruchy reči u detí. Tretie doplnené vydanie. Bratislava: Univerzita Komenského, 2000. ISBN 80-223-1395-5
  • 4. MATĚJČEK,Z.: Diagnostika špecifických porúch učenia, In: Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. 1. vyd. Martin: 1995. ISBN 80-88824-18-4
  • 5. MATĚJČEK,Z.: Dyslexie - specifické poruchy čtení. Praha: 1998. ISBN 80-85787-27-X
  • 6. MIKULAJOVÁ,M.: Možnosti ranej predikcie vývinových porúch písanej reči. In: Československá psychologie, LII, 2008, s. 60-71.
  • 7. POKORNÁ, V.: Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: 1997, ISBN 80-7178-135-5
  • 8. POPELKOVÁ,M.: Poruchy psychického vývinu v detstve a adolescencii. Nitra: Vysoká škola pedagogická, 1994
  • 9. SERFONTEIN,G.: Potíže dětí s učením a chováním. Praha: 1999
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko