Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Špecifiká komunikácie so sluchovo postihnutými

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
8 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9672
Posledná úprava
06.09.2018
Zobrazené
864 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Surdopédia (z lat. surdus- hluchý, nepočujúci, z gr. paideia- výchova) je vedný odbor špeciálnej pedagogiky, ktorý sa zaoberá teóriou a praxou edukácie (výchovou, vyučovaním, vzdelávaním) sluchovo postihnutých osôb. Delí sa na pedagogiku nepočujúcich a nedoslýchavých. Prax pedagogiky sluchovo postihnutých sa zameriava predovšetkým na rozvoj komunikačných spôsobilostí, na rozvíjanie reči vo všetkých jej formách, t. j. orálnej, písanej, na rozvoj sluchovej pozornosti od útleho veku, ale aj psychických schopností a celej osobnosti sluchovo postihnutých osôb. Pedagogika sluchovo postihnutých má blízky vzťah k vedám jako fonetika, všeobecná pedagogika, špeciálna pedagogika - logopédia, psychopédia, liečebná pedagogika, pedagogická audiológia, neurológia, pediatria, foniatria, elektroakustika, patopsychológia, sociológia…

Kľúčové slová:

surdopédia

sluchovo postihnutý

stupne sluchovo postihnutých

delenie sluchových porúch

formy komunikácie sluchovo postihnutých



Obsah:
  • 1. Pojem surdopédia
    1.1. Pojem sluchovo postihnutá osoba
    2. Stupne sluchových postihnutí podľa svetovej zdravotníckej organizácie (WHO)- od 1980:
    2.1. Delenie sluchových porúch u nás
    2.1.1. Delenie hluchoty podľa vzniku
    2.1.2. Postihnutia v detskom a mládeneckom veku
    3. Formy komunikácie sluchovo postihnutých
    4. Starostlivosť o sluchovo postihnutého
    5. Integrácia sluchovo postihnutého žiaka do bežnej základnej školy
    6. Vyučovanie žiaka v bežnej základnej škole so sluchovým postihnutím
    7. Zohľadnenie špecifík osobnosti žiaka so sluchovým postihnutím
    8. Vytvorené podmienky pre sluchovo postihnutého žiaka pri výučbe
    9. Vyučovanie slovenského jazyka a literatúry
    9.1. Úsudky žiakov na základe rozprávania
    10. Hodnotenie a klasifikácia sluchovo postihnutých žiakov na hodine slovenského jazyka a literatúry a iných predmetoch

Zdroje:
  • MATUŠKA, ANTUŠEKOVÁ : Rozvíjanie reči sluchovo postihnutých detí raného a predškolského veku. Bratislava : SPN, 1992, 168 s., ISBN 80-08-01202-1
  • ROZANOVÁ, T. V. : Rozvoj pamäti a myslela u nepočujúcich. Bratislava : SPN, 1978. 189 s.
  • http://www. infovek.sk/predmety/specskoly/schools/spphrdlickova.php
  • http://www. socionet.sk/index.php
  • http://www. stapedu.sk/buxus/generate
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko