Špecifiká marketingu v strojárskom priemysle so zameraním na výrobný proces a špecializáciu
«»
Popis:
Na Slovensku sa v súčasnosti nachádza viac ako 500 veľkých strojárskych závodov s veľkosťou nad 25 zamestnancov. V roku 1999 bolo na dosiahnuté po prvý raz kladné saldo zahraničného obchodu v hodnote 2, 1 mld. Sk, čo znamenalo postupný pozitívny vývoj v zahraničnom obchode celkovo. V porovnaním s rokom 2000 dosiahol lepšie výsledky takmer vo všetkých ukazovateľoch. Celkové tržby odvetvia v roku 2001 boli 201,8 mld. Sk. V roku 2001 bol hospodársky výsledok pred zdanením zhruba 8,9 mld. Sk, čo je v porovnaní s rokom 2000 nárast o 133,4%. Medziročne stúpol export odvetvia o 6,6%, produktivita práce o 13% a priemerné mzdy o 10,6%. Dôležitý je tiež fakt, že asi 90% strojárskych podnikov je privátnych.
Kľúčové slová:
strojársky priemysel
výrobný proces
export
zahraničný obchod
kvalifikovaná pracovná sila
reštrukturalizácia
Volkswagen
investície
technológie
automobilový priemysel
Obsah:
- 1. Strojársky priemysel na Slovensku -3-
1. 1 História strojárskeho priemyslu -3-
1. 2 Stav priemyslu na Slovensku -4-
1. 3 Zväz strojárskeho priemyslu SR -5-
2. Marketingové špecifiká výrobného procesu v strojárskom priemysle -5-
3. Marketingové špecifiká špecializácie v strojárskom priemysle -7-
3. 1 Volkswagen Slovakia, a.s. -7-
3. 2 Strojárstvo - najväčšie podniky, problémy a export -12-
Zdroje -13-
Príloha 1 -14-
Príloha 2 -15-
Zdroje:
- In Trend: Top v priemysle - ročenka 40/2002, Bratislava, 2002, str. 16-19
- Uhrík, J.: Stratégia reštrukturalizácie slovenského strojárskeho priemyslu - konferencia INOVÁCIE 2002
- Kita, J. a kol.: Marketingové aplikácie. Bratislava, Ekonóm 2000
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.