Spoločenská zodpovednosť a etika v marketingu
Popis:
Práca sa týka vplyvu marketingu na jednotlivca, spoločnosť a iné formy podnikania. Obsahuje word súbor (7 strán) aj prezentáciu (19 strán).
Úvod
Pri pojme spoločensky zodpovedné podnikanie sa nám naskytnú nasledujúce príklady:
Na konci sedemdesiatych rokov 20.tého storočia vznikli dve firmy, ktorých krédom bolo podnikaním vytvárať lepší svet. Prvá firma vyrábala zmrzlinu z mlieka a smotany bez hormónov a len z prírodných ovocných zložiek či orechov, v ekologických baleniach. Druhá firma vyrábala na zvieratách netestovanú kozmetiku v recyklovateľných baleniach.
Obe mali za cieľ zlepšiť životné prostredie a sociálnu situáciu darovaním určitého percenta zo zisku dobročinným organizáciám. Príchodom 21. storočia tieto firmy zápasili o svoje postavenie pod tlakom zvyšujúcej sa konkurencie nových producentov. Čo sa vlastne stalo? Tieto firmy sa zamerali viac na sociálnu otázku, než na spoľahlivé a efektívne riadenie firmy. Viedlo to k transformácií – museli taktiež zmeniť orientáciu firmy viac na zisk...
Kľúčové slová:
marketing
spoločnosť
etika
zodpovednosť
kotler
upjš
masmédiá
Zdroje:
- KOTLER, PH.; ARMSTRONG, G.: Marketing. Praha, 2004, s. 779-798
- Internet
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.