Spoločensky zodpovedné podnikanie - kódex podnikateľského správania sa firmy
«»
Popis:
Termín Spoločensky zodpovedné podnikanie sa dá definovať ako podnikanie, ktoré sa zameriava na schopnosť firmy usilovať sa o neustále rozmnožovanie bohatstva v súlade so životným prostredím a spoločnosťou. Za vznik tohto pojmu môže predovšetkým fakt, že nadnárodné korporácie s narastajúcim vplyvom naberajú aj na slobode v konaní, pričom následky tohto konania znáša štát, ľudstvo a v neposlednom rade príroda. V dnešnej dobe sa však do povedomia spoločnosti dostáva okrem honby za ziskom aj vzťah k životnému prostrediu a snaha ochraňovať ho. Ak chcú spoločnosti sledovať tento trend a zachovať si dobrý imidž pred verejnosťou, je nevyhnutné aby zarovno s marketingovými stratégiami vypracovávali aj dobre komunikované stratégie ochraňujúce životné prostredie a spoločnosť ako takú ..
Kľúčové slová:
zainteresované subjekty
stakeholders
životné prostredie
Zdroje:
- BUSSARD , A. a kol.: Spoločensky zodpovedné podnikanie . Bratislava : Nadácia Integra , 2005.
- STEINEROVÁ, M.: Koncept CSR v praxi, pruvodce odpovědným podnikaním. [online] Aspra, 2008, 33 s. [citované 11.05.2011] Dostupné z internetu < http://www.csr-online.cz/NewsDetail.aspx?p=3&id=581 >
- ZELENÝ, J.: Orientácia v oblasti systémového inžinierstva – základ úspešného environmentálneho inžiniera II. Environmentálne problémy – vonkajšie ohraničenie, In: Ekológia a environmentalistika. PARTNER, 2007. str. 256.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.