Popis:
Podstata public relations
PR je teda komunikácia, ktorej cieľom je dorozumievanie sa, informovanie a oznamovanie, jemná práca s informáciami, faktami, ich významom a súvislosťami, profesionálna práca s cieľovými skupinami a neustále zaobchádzanie so záujmami, názormi a presvedčením ľudí.
Ako nástroje sa v public relations využívajú rôzne druhy médií, môžeme ich rozdeliť na dve základné skupiny, a to na kontrolované a nekontrolované médiá. Máme v nich možnosť regulovať čo sa povie, ako sa to povie, kedy sa to povie a do istej miery aj komu sa to povie. Sponzorstvo je jedným z nástrojov public relations. Ide v ňom o obojstranný prospech, niečo za niečo.
Definícia sponzoringu
„Sponzoring je peňažná alebo iná forma podpory, poskytnutá za dohodnutú protislužbu. Sponzoring je teda príspevok s protiplnením. Sponzorský príspevok je možné poukázať najčastejšie na základe zmluvy o reklame, kedy príjemca vykáže činnosti smerujúce k naplneniu marketingových cieľov sponzora.“
Kľúčové slová:
public relations
definícia PR
podstata PR
plánovanie PR
športsponzoring
sociosponzoring
kultúrny sponzoring
právne aspekty
Obsah:
- Podstata public relations
Definícia sponzoringu
Počiatky sponzoringu
Plánovanie sponzoringu
Daňové výhody
Cieľové skupiny
Športsponzoring
Kultúrny sponzoring
Sociosponzoring
Právne aspekty vysielania sponzoringu
Sponzoring dnes a zajtra
Zdroje: