Sporné uplatňovanie psychológie v reklame
Popis:
Zameranie na nepríjemné vplyvy reklamy. Zameranie sa na manipuláciu reklám. Ako na nás vplývajú reklamy ? sú dobré alebo nie ? Word práca na 4 strany + prezentáacia 10 strán.
SPOZNÁVATE TIETO OBRÁZKY Z REKLÁM?
PRAMENE REKLAMY:
V minulosti ľudia používali rôzne presvedčovacie metódy aby dosiahli svoj cieľ (aby uverili v ch bohov alebo predali tovar, často si vymýšľali rôzne klamstvá o zázračných účinkoch tovaru). A však nástupom vedeckej psychológie sa stalo možné aby ľudia používali určité poznatky na ovplyvňovanie myslenia a pocitov druhých a to prostredníctvom metód.
KDE VŠADE SA VY DNES STRETÁVATE S REKLAMOU?
DEFÍNICIA:
Cieľavedomé komunikačné pôsobenie zamerané na určitú cieľovú skupinu, ktorej úlohou je pomáhať pri utváraní postojov, názorov a zvyklostí, vedúcich k žiaducim činnostiam.
Až 16 000 reklamných šotov pôsobí denne na Američanov, predpokladá sa, že svetové výdaje na reklamu dosahujú ročne 50 miliárd eur. Platí heslo: Bez vhodnej reklamy nepredáš!
...
Kľúčové slová:
reklama
manipulácia
technika predaja
pôsobenie reklamy
Obsah:
- Pramene reklamy
Defínicia
Všeobecné požiadavky na reklamu
Prečo je reklama spornou tematikou
Kľúčové sporné otázky
Experiment Američana Jamesa Vicaryho
Veľa techník predaja
Reklame ako takej sa nevyhneme ale môžeme zmierniť jej pôsobenie na nás
Zdroje:
- Moderní psychologie- Grahame Hill
- Psychológia a reklama- Elena Hadiská
- Psychologie reklamy- Jitka Vysekalová a kol.
- Etika médií- Anna Remišová
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.