Stanovenie optimálnej ceny produktu / služby na vybranom trhu
Popis:
ÚVOD
Cenová politika je jedným z najsilnejším nástrojom marketingového mixu. Cena výrobku je protihodnota, ktorú musí zákazník zaplatiť za získanie výrobku. Jedine cena je nástroj, ktorý je schopný tvoriť príjmy podniku a vytvárať pre podnik zdroje jeho ďalšieho rastu. Je často hlavným nástrojom konkurenčného boja a ako peňažná jednotka vyjadruje hodnotu produktu či služby. Produkt v cenovom vyjadrení určuje, ako výhodne môže zákazník uspokojiť svoju potrebu, resp. koľko ho bude toto uspokojenie potreby stáť. Inými slovami, cena je chápaná ako výslednica vzájomného pôsobenia ponuky a dopytu. Tým sa stáva na jednej strane funkciou ponuky a na druhej strane funkciou dopytu. Trh je v rovnováhe, ak sa ponuka rovná dopytu. Cena za ktorú sa produkty a služby v tomto prípade vymieňajú, je cena rovnovážna.
Kľúčové slová:
cena
stanovenie ceny produktu
postavenie ceny
cenová stratégia
prispôsobenie cien
stanovenie akciových cien
tvorba cien
Zdroje:
- www.niton.sk/documents/46-90-755efekt_2006_3_str17-18.pdf
- www.teleoff.gov.sk/sk/Press/Pomocky/cenotvorba.html
- www.pulib.skelpubFMStefko37ting
- www.ef.umb.sk/upload/zamestnane/343/Marketing%20v%20službách.ppt
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.