Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Stanovenie optimálnej ceny produktu / služby na vybranom trhu

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
28508
Posledná úprava
08.12.2009
Zobrazené
1 143 x
Autor:
lussula
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
ÚVOD

Cenová politika je jedným z najsilnejším nástrojom marketingového mixu. Cena výrobku je protihodnota, ktorú musí zákazník zaplatiť za získanie výrobku. Jedine cena je nástroj, ktorý je schopný tvoriť príjmy podniku a vytvárať pre podnik zdroje jeho ďalšieho rastu. Je často hlavným nástrojom konkurenčného boja a ako peňažná jednotka vyjadruje hodnotu produktu či služby. Produkt v cenovom vyjadrení určuje, ako výhodne môže zákazník uspokojiť svoju potrebu, resp. koľko ho bude toto uspokojenie potreby stáť. Inými slovami, cena je chápaná ako výslednica vzájomného pôsobenia ponuky a dopytu. Tým sa stáva na jednej strane funkciou ponuky a na druhej strane funkciou dopytu. Trh je v rovnováhe, ak sa ponuka rovná dopytu. Cena za ktorú sa produkty a služby v tomto prípade vymieňajú, je cena rovnovážna.

Kľúčové slová:

cena

stanovenie ceny produktu

postavenie ceny

cenová stratégia

prispôsobenie cien

stanovenie akciových cien

tvorba cien



Zdroje:
  • www.niton.sk/documents/46-90-755efekt_2006_3_str17-18.pdf
  • www.teleoff.gov.sk/sk/Press/Pomocky/cenotvorba.html
  • www.pulib.skelpubFMStefko37ting
  • www.ef.umb.sk/upload/zamestnane/343/Marketing%20v%20službách.ppt
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko