Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Stratégia v cestovnej kancelárii PeTraVel

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
104 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38307
Posledná úprava
14.11.2011
Zobrazené
3 212 x
Autor:
mandy6664
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Súčasný podnik sa nachádza v zložitom a stále sa meniacom podnikateľskom prostredí. Medzi kľúčové úlohy podnikového manažmentu patri aj nájdenie správneho smeru a následný výber vhodnej budúcej cesty podniku.

Strategický manažment sa zaoberá stratégiou a taktikou. Stratégia predstavuje súbor cieľov a prostriedkov na ich dosiahnutie. Rieši základné otázky existencie a rozvoja každého podniku. Strategické rozhodnutia sú mimoriadne dôležité a niekedy až kritické aj preto, lebo sú spravidla dlhodobého charakteru.

Taktika odpovedá na otázku, aký postup má byť zvolený v danej konkrétnej situácii. Zmyslom taktiky je aktuálne reagovať na vznikajúce problémy.

Strategické rozhodnutia sa prijímajú spravidla v podmienkach neistoty a sú zaťažené rizikom. Informačné zdroje pre stratégiu sú všeobecné a neúplné. Taktické rozhodnutia sú krátkodobé s možnosťou opravy. Rozhodovacie kritéria sú prevažne kvantitatívne, preferuje sa zisk a okamžitá spotreba. Strategické rozhodnutia sú spravidla dlhodobé a nezvratné. Rozhodovacie kritéria sú prevažne kvalitatívne, dôležité je upevňovanie budúcej pozície podniku.

Kľúčové slová:

strategický manažment

vízie

ciele

SWOT analýza



Obsah:
  • 1. Identifikácia vízie, poslania a cieľov
    2. Analýza externého prostredia organizácie
    3. Predvídanie budúceho vývoja externého prostredia organizácie
    4. Analýza interného prostredia organizácie
    5. Opis a analýza zostavovania stratégie organizácie
    a) formálna a racionálna zložka (plánovaný proces)
    b) neformálna a spontánna zložka (intuitívny, neplánovaný proces)
    6. Opis realizácie stratégie
    7. Záver

Zdroje:
  • SLÁVIK, Š.: Strategický manažment. 1.vyd. Bratislava : Sprint, 2005.
  • ISBN 80-89085-49-0
  • PAPULA, J.: Vývoj teórie strategického manažmentu pod vplyvom meniaceho sa prostredia. 1.vyd. Bratislava : Kartprint, 2004. ISBN 80-88870-40-2
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko