Stratégia v cestovnej kancelárii PeTraVel
«»
Popis:
Súčasný podnik sa nachádza v zložitom a stále sa meniacom podnikateľskom prostredí. Medzi kľúčové úlohy podnikového manažmentu patri aj nájdenie správneho smeru a následný výber vhodnej budúcej cesty podniku.
Strategický manažment sa zaoberá stratégiou a taktikou. Stratégia predstavuje súbor cieľov a prostriedkov na ich dosiahnutie. Rieši základné otázky existencie a rozvoja každého podniku. Strategické rozhodnutia sú mimoriadne dôležité a niekedy až kritické aj preto, lebo sú spravidla dlhodobého charakteru.
Taktika odpovedá na otázku, aký postup má byť zvolený v danej konkrétnej situácii. Zmyslom taktiky je aktuálne reagovať na vznikajúce problémy.
Strategické rozhodnutia sa prijímajú spravidla v podmienkach neistoty a sú zaťažené rizikom. Informačné zdroje pre stratégiu sú všeobecné a neúplné. Taktické rozhodnutia sú krátkodobé s možnosťou opravy. Rozhodovacie kritéria sú prevažne kvantitatívne, preferuje sa zisk a okamžitá spotreba. Strategické rozhodnutia sú spravidla dlhodobé a nezvratné. Rozhodovacie kritéria sú prevažne kvalitatívne, dôležité je upevňovanie budúcej pozície podniku.
Kľúčové slová:
strategický manažment
vízie
ciele
SWOT analýza
Obsah:
- 1. Identifikácia vízie, poslania a cieľov
2. Analýza externého prostredia organizácie
3. Predvídanie budúceho vývoja externého prostredia organizácie
4. Analýza interného prostredia organizácie
5. Opis a analýza zostavovania stratégie organizácie
a) formálna a racionálna zložka (plánovaný proces)
b) neformálna a spontánna zložka (intuitívny, neplánovaný proces)
6. Opis realizácie stratégie
7. Záver
Zdroje:
- SLÁVIK, Š.: Strategický manažment. 1.vyd. Bratislava : Sprint, 2005.
- ISBN 80-89085-49-0
- PAPULA, J.: Vývoj teórie strategického manažmentu pod vplyvom meniaceho sa prostredia. 1.vyd. Bratislava : Kartprint, 2004. ISBN 80-88870-40-2
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.