Popis:
Strategické riadenie vzniklo ako produkt hľadania nových metód riadenia podniku v neprestajne sa komplikujúcich podmienkach podnikateľského prostredia. Zrýchľujúca sa dynamika zmien prerastajúca do diskontinuít, prudký nárast rizika investovania, zvyšovanie kapitálovej náročnosti, vznik strategických prekvapení, intenzívna domáca i globálna konkurencia, nevypočítateľnosť správania konkurentov, enormný nárast náročnosti zákazníkov na kvalitu výrobkov a služieb, termíny ich dodania a mnoho iných faktorov nebolo možné zvládnuť tradičnými metódami riadenia.. Strategický manažment teda vznikol ako reakcia na nové, neznáme a prekvapujúce zmeny v podnikateľskom prostredí. Je to umenie a veda, skladajúca sa z formovania stratégie, jej implementácie a kontroly.
Počiatky stratégie či strategického myslenia pritom siahajú až do staroveku. Tieto pojmy sa používajú vo vojenstve, politike a diplomacii. V priebehu 20. storočia začínajú prenikať aj do sveta podnikania, aby sa stali jeho neoddeliteľnou súčasťou.
Kľúčové slová:
strategický manažment
stratégia
strategické myslenie
strategické riadenie
manažment
Obsah:
- Úvod 2
1 Vymedzenie pojmu stratégia 3
2 Vývoj strategického manažmentu 5
2.1 Vývojové fázy strategického manažmentu 5
2.2 Koncepcia strategického manažmentu 6
3 Úrovne strategického riadenia 7
4 Strategické myslenie 8
5 Proces strategického riadenia 10
6 Modely používané v strategickom manažmente 11
6.1 Jednotlivé modely aplikované v strategickom manažmente 12
Záver 14
Zdroje:
- SLÁVIK, Š.: Strategický manažment, 2005, SPRINT
- MAJTÁN, M. a kol.: Manažment, 2007, SPRINT